Život
StoryEditor

Netransparentnost: Gorući problem medijskih investicija

17. Rujan 2024.
Medijsko okružje postaje sve složenije, a zbog botova i nepoštenih aktivnosti oglašivači gube sve ozbiljniji novac

Zamislite da vam se servira samo trećina piva koje ste već platili. Tim je slikovitim riječima potpredsjednik Association of National Advertisers (ANA) Bill Duggan opisao stanje stvari u američkoj, a komotno bismo mogli reći i globalnoj medijskoj industriji, zabrinjavajući nedostatak transparentnosti i opadanje efikasnosti ulaganja u medijski zakup. Medijski i marketinški stručnjaci složni su u stajalištu da je medijsko okružje sve kompleksnije, a zbog botova i nepoštenih aktivnosti oglašivači gube ozbiljan novac. Definiranje jasnijih načela zakupa medija postalo je, stoga, jedno od prioriteta oglašivača, koji moraju preuzeti dio odgovornosti za pitanja (ne)transparentnosti i pomaknuti stvar s mrtve točke. Prema riječima Group CEO-a Advise Media Consultinga, nezavisne medijske konzultantske tvrtke s lokalnim timovima u Zagrebu (Adriatics hub), Hamburgu i Londonu, Marina Vukovića, netransparentnost je nužno svesti na najmanju moguću mjeru, na svim tržištima i svim medijskim kanalima – tradicionalnim i digitalnim.

Upravljanje investicijama

– Razvili smo napredne alate kontrole i izvještavanja o medijskim investicijama, a naš tim s velikim iskustvom u medijskom zakupu i njegova stručnost temelj su našeg poslovanja. Među ostalim, klijentima nudimo uslugu Media Investment Managementa, pomoću koje maksimiziramo učinkovitost medijskih investicija pažljivim planiranjem i transparentnim strategijama; nudimo kontinuirane analize medijske potrošnje kako bismo bili sigurni da je ona usklađena s njihovim poslovnim ciljevima; pazimo da su resursi učinkovito raspodijeljeni i medijski zakup odgovorno proveden; provodimo temeljite revizije…

Advise Media Consulting nezavisna je medijska konzultantska kuća s lokalnim timovima u Zagrebu (Adriatics hub), Hamburgu i Londonu. Nudi usluge savjetovanja na medijskim pitchevima, razvoja medijskih strategija, upravljanja medijskim investicijama, digitalnih revizija, tehnologiju i inovaciju te agency model optimization. S uslugom ‘Real-Time Digital Audit‘ optimizira kampanje u stvarnom vremenu, nudi nezavisne evaluacije i savjetuje kako ukloniti neučinkovita medijska ulaganja

Na taj način klijenti na jednom mjestu dobivaju informacije o svojoj medijskoj potrošnji i statusu KPI-jeva u stvarnom vremenu – rekao je Vuković i dodao da transparentnost u medijskom zakupu pomaže oglašivačima izbjeći prikrivene troškove i neefikasno ulaganje posebno kad je riječ o poslovnim praksama poput zakupa Inventory Media.

Pouzdani partner

Naime, medijske agencije sve češće od medija kupuju oglasni prostor po sniženoj, a onda ga prodaju oglašivačima po premium cijeni. Oglašivač pritom ne zna koja je ‘originalna‘ vrijednost medijskog prostora niti može procijeniti agencijske marže. – Kao što možete vidjeti, medijsko okružje postaje sve složenije, a transparentnost sve važnija – poentirao je Group CEO Advise Media Consultinga. u čije se klijente ubrajaju i vodeći trgovački lanci u Europi Lidl i Kaufland.

– S njima surađujemo na svim tržištima, uključujući i hrvatsko, što nam daje pristup alatima i kontakt sa stručnjacima koji nam pomažu ne samo pratiti svoje troškove, već i uistinu optimizirati svoja medijska ulaganja. To nam omogućuje bolji uvid u uspješnost svojih kampanja i više mogućnosti za marketinška ulaganja s ciljem ostvarivanja najboljih rezultata – zaključio je Marko Likić, voditelj Odjela medija i distribucije Kauflanda. 

Sadržaj nastao u suradnji s AMC-om.

22. studeni 2024 02:58