Život
StoryEditor

Potrošači će stegnuti remen, ali ne kad je u pitanju luksuz

25. Listopad 2022.

Unatoč tvrdnjama da će i bogati početi štedjeti, vlasnici luksuznih brendova očekuju nastavak rasta prodaje i stabilnost na dugi rok

Da bogate kupce nimalo ne zabrinjava ekonomska nestabilnost, pokazuju podaci o prodaji luksuznog brenda Hermes, grupe Kering, kozmetičkog diva L‘Oreala te premium proizvođača Pernord Ricarda. Kako prenosi Reuters, spomenuti brendovi su prošlog tjedna objavili da im ostvaruje stabilan rast te da trenutno nemaju nikakvog razloga za zabrinutost i to unatoč tvrdnjama nekih analitičara da će i bogati u nekom trenutku stegnuti remen.

Naime, Hermes i Pernord Ricard su naveli da je rast prodaje potaknut povratkom Amerikanaca u Europu i Aziju te jačanjem dolara. Također, na prihode im je pozitivno utjecalo ukidanje Covid-ograničenja u Kini, iako su neka u međuvremenu ponovno uvedena. Poremećaji na tom tržištu opteretili su poslovanje L‘Oreala i Keringa, ali se ono, baš kao to je što slučaj s konkurencijom, vratilo na pred-pandemijsku razinu.

Međutim, kako navodi Reuters, neki analitičari smatraju da je riječ o trenutačno zanosu. Kupcima su tijekom pandemije porasli apetiti, nedostajao im je šoping, pa su spremni potrošiti svoju ušteđevinu ne bi li si ugodili skupom torbom i šampanjcem.

Veliki grabe

S tezom da bi uskoro mogli bilježiti pad prodaje, ne slaže se šef financija Keringa, Jean-Marc Duplaix koji je naveo je riječ o industriji koja ima iskustva s neizvjesnim situacijama, pa tako i puno ‘municije‘.  – Bez obzira na to koji čimbenici prevagnuli u kratkom i srednjem roku, perspektive na dugi rok ostaju solidne – kazao je Reutersu Duplaix te dodao da bi razloga za strah mogli imati manji, jeftiniji brendovi koje voli skupina takozvanih ‘aspirativnih‘ potrošača.

S tim se donekle slažu neki analitičari koji najavljuju usporavanje prodaje u četvrtom tromjesečju ili početkom sljedeće godine. No, velike kompanije, poznati brendovi, će i dalje grabiti najveći udjel i uspjeti zadržati stabilnost. Flavio Cereda, analitičar u Jefferiesu, predviđa da će jači brendovi kao što su Chanel, Hermes, Louis Vuitton i Dior ubrzati povećanje tržišnog udjela u posljednjem dijelu godine, a njihov rast prodaje kretat će se na razini 13 posto ove i sedam posto sljedeće godine.

U Pernod Ricardu, koji je povisio cijene za oko sedam posto na globalnoj razini tijekom tromjesečja, uvjereni su da će se rast prodaje nastaviti kroz 2023., a Hermes, koji ima liste čekanja za svoje kultne torbice od preko deset tisuća dolara, sljedeće godine planira dići cijene za pet do deset posto prateći tako korake konkurentskih luksuznih divova koji su povećavali cijene tijekom pandemije.

Kako prenosi Reuters, i Hermes i Kering istaknuli su da su dobavljači pod pritiskom sve veće inflacije, uključujući troškove sirovina i energije.

21. studeni 2024 21:22