Iako će Balenciaga svoju istinu pokušati dokazati na sudu, javnost i dalje misli da je (čak i da su sporni predmeti podmetnuti) kompanija odgovorna za finalne verzije kampanja
Francuski modni brend Balenciaga digao je tužbu protiv produkcijske kuže North Six i scenografa Nicholasa Des Jardinsa koji su, prema njihovom mišljenju, krivi za reklamnu kampanju koja je izazvala sablazan javnosti. Osim što ih traže 25 milijuna dolara, tužbom nastoje osvjetlati obraz nakon što ih je publika optužila da promiču pedofiliju i zlostavljanje djece.
Da podsjetimo, u sklopu jedne reklamne kampanje fotografirana su djeca koja u rukama drže plišane medvjediće u BDSM kostimima, a na fotografijama u kampanji nastaloj u suradnji s Adidasom, korisnici zapazili podmetnute predmete poput presude odječjoj pornografiji, uokvirene fotografije osuđenog pedofila i sl. Zbog reklamnog skandala, odnosno pritiska fanova, o kampanji se izjasnila Kim Kardashian, zaštitno lice brenda, koja je navela da preispituje svoju suradnju s brendom.
Borba za istinu
Balenciaga se, dakako, ispričala javnosti zbog kampanja te osudila pedofiliju, ali je publici zasmetala činjenica da su za skandal optužili ‘druge odgovorne strane‘. Iako je brend taj koji u konačnici odobrava sav reklamni materijal, jučer je kompanija konačno imenovala te ‘odgovorne‘ i digla tužbu protiv spomenute produkcijske kuće i scenografa. Kako stoji u tužbi, North Six je uključio određene dokumente poput sudske presude Ashcroft vs. Free Speech Coalition iz 2002., bez znanja Balenciage te su im time prouzročili veliku štetu.
Također, navodi se da je dio javnosti, uključujući i medije, lažno povezao Balenciagu s duboko uznemirujućom temom sudske presude (dječja pornografija). No, u tužbi se ne spominje druga kampanja, ona s BDSM medvjedićima koje ekipa iz Balenciage nikako nije mogla ne primijetiti. Za njih su pak na Instagramu izjavili da oni nisu trebali biti prikazani s djecom u kampanji. Glasnogovornik optuženog scenografa Des Jardinsa je izjavio da scenograf nije bio uključen u snimanje sa spornim rekvizitima (medvjedićima) te dodao da su u Balenciagi itekako znali kako će reklame izgledati.
– Svi iz Balenciage su bili prisutni na snimanju, prisutni u svakom kadru i radili na uređivanju svake slike u postprodukciji. Ovo je sve izvučeno iz konteksta te smo angažirali pravni tim za obranu Des Jardinsa – poručio je njegov glasnogovornik.
No, iako će Balenciaga svoju istinu pokušati dokazati na sudu, javnost i dalje misli da (čak i da su sporni predmeti podmetnuti) kompanija morala prekontrolirati finalnu verziju kampanje.