U prostoru ‘podcasta‘ stvorila se specijalna niša autora koji umjesto strastvenih intervjua ili zanimljivih kriminalističkih priča temeljenih na stvarnim događajima slušateljima nude – bijelu buku, odnosno zvukove, zapravo šumove, koji smiruju, diskretni su, opuštaju, uspavljuju…
Sa sintagmom 'bijela buka', 'bijeli šum' ili white noise najbolje su upoznati umorni roditelji male djece koji su nekad, tijekom prvih mjeseci života svojih najmilijih, dobili savjet da su upravo takvi zvukovi dušu dali za uspavljivanje. Taj čarobni štapić za smirenje naziv je dobio jer kombinira različite zvukove određenih frekvencija i ponavljanja (od 20 do 20.000 Hz), zbog čega podsjeća na dnevnu bijelu svjetlost koja sadržava spektar različitih boja.
Osim što bijeli šum proizvode kućanski uređaji poput usisivača, nape ili sušila za kosu, taj se zvuk može čuti i u prirodi: od šuma kiše, zvuka valova do cvrkuta ptica ili šuštanja lišća. U posljednje vrijeme bijeli šum nije samo prva pomoć za roditelje s malom djecom već i za odrasle ljude željne stišavanja vanjske buke. Tako se u svijetu podcasta stvorila specijalna niša autora koji umjesto strastvenih intervjua ili zanimljivih kriminalističkih priča temeljenih na stvarnim događajima slušateljima nude – bijelu buku.
Dobra zarada
Popularni podcasti s konkretnim sadržajem i dalje se ne skidaju s ljestvica Applea ili Spotifya, ali sve slušanija postaje moćna gomilica smirujućih podcasta koji ne pripadaju većim produkcijskim kućama ili mrežama, nego djeluju nezavisno i vrlo često anonimno. Iako je njihov sadržaj nenametljiv, smirujući i diskretan, njihova je zarada prilično ozbiljna, a, ako je suditi prema Bloombergu, neki na bijelim šumovima koje plasiraju slušateljima Spotifya uspijevaju zaraditi i do 18 tisuća dolara mjesečno.
Tako je, primjerice, Todd Moore novinarima potvrdio da njegov podcast 'Tmsoft's White Noise Sleep Sounds' ima i do pedeset tisuća slušatelja dnevno, što je broj zahvaljujući kojem ulazi u 25 posto najslušanijih podcasta. No, za razliku od klasičnih programa, njegovu bijelu buku ne ometaju oglasi, odnosno puštaju se na početku slušanja. Autor pritom dobiva 12,25 dolara za tisuću slušatelja, 612,5 dolara dnevno ili 18,375 dolara mjesečno.
Pretplatnički model
Bivši zaposlenik Disneyja Brandon Reed upotrijebio je Anchor (Spotifyev besplatni softver za podcast hosting) kako bi na njemu objavljivao zvukove koji su uspavljivali njegova sina. Uskoro je algoritam počeo 'gurati' druge slušatelje prema njegovu podcastu ('12 Hour Sound Machines'), zbog čega je odlučio kreirati još tri besplatne epizode koje su satima puštale bijele šumove.
Tri godine poslije Reed dnevno prikupi i do sto tisuća slušatelja te je postao jedan od najslušanijih podcasta na svijetu. Trenutačno svojim slušateljima nudi sadržaj i pretplatom (2,99 dolara mjesečno) i ne surađuje s oglašivačima (njegova 'buka' nema nikakvih oglasa), ali, priznaje, da to čini, bilo bi mu neugodno koliko bi zarađivao.
U svakom slučaju, podcasteri koji su odabrali taj žanr na vrijeme uočili su trend koji sada pokušavaju pratiti veliki igrači poput Applea ili Amazona. Oni, naime, razvijaju vlastite podcaste koji nude sličan smirujući i meditativan sadržaj kako bi zadovoljili sve veću potrebu korisnika za stišavanjem buke.