Superjunaci su se odavno nalazili na proizvodima namijenjenim djeci, od flastera s omiljenim superjunacima do školskih torbi i pribora za školu, no zanimljivo je da su trenutno sve popularniji proizvodi sa superjunacima namijenjeni odraslima.
Najviše ih se može pronaći na proizvodima koji se koriste kao dodatak prehrani prije vježbanja. Jer ipak, zašto i ne bi bili namijenjeni upravo onima koji žele ojačati? No jedna američka kompanija, The Vitamin Shoppe otišla je korak dalje pa će tako, osim ponude dodataka prehrani s omiljenim superjunacima, njihovi djelatnici obučeni u najdraže junake motivirati kupce na vježbanje i postizanje vlastitih ciljeva.
Riječ je naime o partnerstvu s produkcijskom kućom Warner Bros, koji je vlasnik DC Comicsa, kojim američka tvrtka planira povećati popularnost dodataka prehrani.
‒ Nadamo se da će kupci, ako se mogu poistovjetiti sa superherojem na etiketi, pomoći pokazati što proizvod može učiniti za njih ‒ izjavila je Sharon Leite, izvršna direktorica The Vitamin Shoppea.
Naravno, nisu oni jedini koji prodaju proizvode na temu superheroja odraslima. Japanski proizvođač odjeće Uniqlo nedavno je izdao kolekciju odjeće za odrasle povodom šezdesete godišnjice Spidermana. Saks Fifth Avenue također nudi liniju odječe za vježbanje Heroine Sports, tvrtke koja proizvodi svjetlucavu i sjajnu opremu koja podsjeća na ono što bi Wonder Woman nosila.
No ne radi se tu samo o odjeći, fitness tvrtke i teretane počele su nuditi uslugu treninga s temom superheroja. Sve u cilju buđenja ‘unutarnjeg vlastitog superheroja‘ koji brine o sebi i svom zdravlju.
Bude pozitivne osjećaje
Ipak, nije da superjunaci samo vježbaju. Američke pivovare također su počele s specijaliziranim izdanjima piva na kojima se nalaze superjunaci.
‒ Superheroji su kulturno sveprisutni 2022. godine. U proteklom desetljeću se najuspješniji filmovi vrte oko dvije velike franšize o superjunacima, DC-u i Marvelu, tako da svaki brend koji se pridruži trendu superjunaka očekuje veliki uspjeh ‒ izjavio je Adam Alter, profesor marketinga poslovne škole u New Yorku.
No ipak, mnogi stručnjaci vjeruju da bi se nekima ovaj marketinški trend mogao obiti o glavu. Brendovi se nadaju da ćete superheroje vidjeti kao čestite i jake, ali pojedinci bi superheroje mogli ipak vidjeti kao prolazne ili pretjerane te bi ih ovakve stvari mogle zasititi.
Ipak, vlasnici tvrtki spremni su preuzeti taj rizik, nadajući se da će njihovi superheroji pobuditi nostalgiju i pozitivne osjećaje.
‒ Imali smo nekoliko teških godina, između pandemije i političkih preokreta, a superjunaci su spas. Omogućuju nam da privremeno ostavimo stvarni svijet iza sebe, a ima mnogo toga što nam se sviđa kod brendova koji nam dopuštaju da se udaljimo od stvarnosti u teškim vremenima ‒ izjavio je Alter za New York Times.
Velike suradnje
Pojedine firme se ne žele baviti ugovorima i dobivanjem odobrenja za korištenje superjunaka pa stvaraju originalne ilustracije. Zato jedan proizvođač piva u SAD-u izdaje limenke s vlastitim personaliziranim superjunacima, a razmišljaju i o liniji stripova i figurica koje će prodavati uz pivo, kao način da zadrže zanimanje ljudi.
‒ Moramo spriječiti milenijalce da izaberu drugu marku ‒ izjavio je vlasnik pivnice.
Pa dok pojedini izmišljaju vlastite likove od kojih rade superjunake, velike su tvrtke odavno imale svoje linije u suradnji s Warner Bros. tvrtkom, jedna od najpoznatijih je kolekcija Marvel X Maybelline. Kozmetička se kolekcija rasprodala u rekordnom roku u cijelom svijetu pa tako i u Hrvatskoj.
Suradnju su ostvarili i sa brendom Pandora. Najpoznatija marka nakita u Hrvatskoj je sve popularnija, baš kao i Marvel filmovi ili DC serije, pa nije ni čudo da su im suradnje s Marvelom ili recimo Disneyem među najprodavanijim kolekcijama.
Superjunaci oduvijek su bili ‘rudnik zlata‘ za sve marke, a filmovi o njima su najpopularniji među milenijalcima, dok generacija Z čini tek 9 posto ukupne publike filmova i serija o superjunacima. Baš zato nije iznenađujuće superjunake pronaći na pivu i šminki, a ne na igračkama i slatkišima.