Život
StoryEditor

Zbog sve starijih korisnika Facebooka, Zuckerberg dobiva sijede

22. Travanj 2022.
Facebook ubrzano gubi popularnost među mlađom populacijom te da je taj virtualni svijet omiljeno mjesto susreta starijih, ali ne i toliko lukrativnih generacija

Vlasniku Mete, Mark Zuckerbergu nije najveći problem to što ne može uvjeriti kritičare (i ulagače) da njihove društvene platforme nisu toksične (posebno za mlade) niti da ne potpiruju govor mržnje ili da zaradu ne smatraju važnijom od etičnog poslovanja. Trenutno im najveću muku stvara činjenica da Facebook ubrzano gubi popularnost među mlađom populacijom te da je taj virtualni svijet omiljeno mjesto susreta starijih, ali ne i toliko lukrativnih generacija.

Iako je Zuckerberg pokušao kopirati značajke s drugih društvenih mreža u nadi da će se mlađima sviđati i na Facebooku, ta se taktika nije pokazala uspješnom. Ili, kako piše Business Insider, to je jednako kao i kad je Joey iz popularne serije Prijatelji imitirao modni stil mladih u nadi da će proći kao 19-godišnjak. I dalje, Facebook je najpopularnija platforma dobnoj skupini između 35 i 44 godine, a najmanje među mladima između 16 i 24 godina (posebno ženama – samo 7,3 posto izjavilo je da im je Facebook omiljena platforma).

Uzaludna bitka

Istraživačka kompanija eMarketing, u ožujku je izvijestila da se broj mladih korisnika u Francuskoj i Njemačkoj smanjio za trećinu u odnosu na 2019., a pad je zabilježen i kod onih mlađih od 34. U Indiji, najvećem tržištu s preko 340 milijuna aktivnih korisnika mjesečno, Facebook je izgubio 2,7 posto predstavnika generacije Z i 1,9 posto milenijaca. Također, generacija Z je 2018. u ukupnom je broju sudjelovala s od 36 posto, a taj je udjel u veljači ove godine pao na 33,3 posto.

Kako tvrde znalci, taj će se trend nastaviti, a šanse da će se demografska slika popraviti gotovo su nikakve. Indijska stručnjakinja za digitalni marketing, Tarini Shah, za Business Insider je izjavila da je Facebook po mnogočemu podsjeća na trend traperica niskog struka, popularan početkom novog milenija.

– Svi su znali da taj trend postoji, ali su ga rijetki htjeli probati. Facebook s generacijom Z ima šanse, ali samo zato jer su oni visjeli na mreži prije nego je Instagram postao 'the' platforma. Jednostavno, poznat im je – kazala je Shah, ali i dodala da je u međuvremenu postao platforma na kojoj roditelji, djedovi i bake objavljuju fotografije svoje djece i unučadi; sadržaj koji generaciji Z nije zanimljiv.

Oni, naprosto, žele nešto što će angažirati njihov um i pomoći im da pobjegnu od stvarnosti. Generaciju Z moraju, dakle, privući kvalitetnim, originalnim sadržajem (kao što je, primjerice, YouTube Originals), ali bolje se povezati s posljednjim tehnološkim hitovima poput metasvemira zbog kojeg će biti percipirani kao manje zastarjeli. Naravno, lakše je to reći nego učiniti. Dok Zuckerberg ne smisli način kako da popravi imidž svoje prve platforme, na njoj će glavnu riječi voditi stariji korisnici. Što ne mora biti loše. Barem ne za njih.

28. travanj 2024 07:33