Novi poslovni trendovi pojavljuju se svakodnevno. Ovo je deset koji bi, po izboru Forbesovog suradnika Iana Altmana, trebalo obilježiti 2015. godinu.
1.Nova vrsta prodavača
Mušterije danas više ne žele trgovce starog kova. Kako su i kupci puno informiraniji danas, žele da i prodavač bude dobro upoznat s proizvodom koji kupuju. Oni moraju biti nešto poput poslovnog savjetnika. Isto tako moraju biti uglađeni i sofisticirani. Kompanije će ubuduće još više ulagati u osposobljavanje ovih radnika.
2.Uska integriranost prodaje i marketinga
Prema detaljno provedenim istraživanjima, već prije razgovora s trgovcem kupac je na pola puta da odluči koji proizvod želi. To je razlog zbog koga će prodaja i marketing morati biti još više integrirani ukoliko želite voditi uspješan posao.
3.Češća prisutnost poslovnih konzultanata
Ranije je bio slučaj da se poslovni savjetnici pojave jednom na godinu , kažu svoje i više ne dolaze u tvrtku. To nije donosilo nikakve rezultate. Od sada bi kompanije trebale surađivati s konzultantima na tjednoj bazi.
4.Način prezentacije robe- cijena i vrijednost
Ovdje postoje dva načina kako najbolje prezentirati artikle koji nisu iz prve lige svjetskih brandova. Jedan je spustiti cijenu, a drugi je učiniti ga zanimljivim i korisnim, neka se ne stvori utisak da se ne radi o svjetski poznatom proizvodu. Puno tvrtki radi grešku i svoje unikatne proizvode prodaju i prezentiraju kao drugorazredne, samo zato jer nisu (još) globalno prepoznati.
5.Mušterija će platiti visoku cijenu samo za proizvod sa provjerenim rezultatima
Ranije spomenuti trgovci iz prošlih vremena smatrali su uspjehom prodati proizvod po što većoj cijeni, neovisno o kasnijem stupnju zadovoljstva konzumenta. Danas je prodavačima bitno da kupac bude zadovoljan. Recenzije proizvoda zahvaljujući tehnologiji svugdje su dostupne, a konkurencija je velika.
6.Jednostavnost i mobilnost
Tvrtkama se često događa da imaju više podataka nego što će imaju vremena i sredstva za pravilno ih iskoristiti. Ponekad su oni i nekorisni. Tvrtke bi trebale naći zlatnu sredinu između količine podataka i najjednostavnijeg načina za njihov pregled. Pristup im treba biti moguć i preko mobilnih uređaja.
7.Nove precizne marketinške strategije
One bi trebali privući prave klijente, one mušterije za koje je proizvod prvenstveno i namijenjen, te od kojih ćete na kraju i imati najviše koristi. Samo skupiti velik broj klikova pokazalo se kako nije toliko vrijedno, a reklamne kampanje rađene za sve skupine ljudi, stvar su prošlosti.
8.Bolji odnosi sa zaposlenicima
Sretniji zaposlenici sa većim plaćama i dužim godišnjim odmorom, odražava se produktivnošću i pozitivnom atmosferom na poslu, a što na kraju donosi i bolje rezultate tvrtke.
9.Content marketing
Ovaj način marketinga polako zamjenjuje onaj tradicionalni. Radi se o stvaranju i prezentaciji sadržaja vašeg rada publici. Umjesto samo kratkog slogana, prezentacija ili esej postaju sve poželjniji način reklamiranja. Moderna tehnologija , gdje ste samo jedan klik udaljeni od takvih bilo multimedijskih sadržaja, kratkih filmova ili priča, ubrzala je taj proces.
10.Interdisciplinirane radionice
U prodajni proces u budućnosti biti će uključeni svi djelatnici tvrtke. Otvaranje ovakovih radionica najbolji je način da se mišljenje svih zaposlenika sasluša i donesu najbolje poslovne odluke.