Ukoliko želite predstaviti šefu neku poslovnu ideju ili samo da vaše dijete napiše zadaću, moć uvjeravanja je ključni instrument kako za vaš poslovni uspjeh, tako i za mir u kući. Ljudi koji vladaju tim alatom, ne samo da će vas uvjeriti u valjanost svoje ideje, već će postići i da zavolite njih kao osobe.
Ovo su neki od trikova kojima se oni služe.
1. Poznaju svoju publiku
Oni se poput kameleona mogu prilagoditi svakoj situaciji i znaju kako treba pričati s kojom osobom. Mogu procijeniti treba li njihov nastup biti agresivan nastup ili biti smiren, ovisno o osobi s kojom komuniciraju.
2. Povezuju se
Ljudi će prije prihvatiti nečiji prijedlog ili ideju ukoliko znaju s kakvom osobom imaju posla. Osoba s kojom pregovarate ima svoje osjećaje, težnje i razmišljanja, i potrebno joj je pristupiti kao ravnopravnom sugovorniku, a ne kao protivniku ili podčinjenom.
3. Nisu nametljivi
Nametljive osobe odbijaju druge ljude. Ukoliko želite postići uspjeh ne smijete niti agresivni, niti dosadni. Dajte ljudima vremena, ostanite puni samopouzdanja i smireni. Suptilnost je ono što na kraju ruši mentalne prepreke.
4. Znaju što hoće
Ako prezentirate ideje kao pitanja, ili kao da tražite potvrdu na vaše sumnje, vaš pristup nije dobar. Ako želite biti uvjerljivi, nema mjesta za rečenice poput ’ja mislim’ ili ’je li moguće’.
5. Paze na govor tijela
Izrazi lica, pokreti ruku, način na koji stoje i ton glasa izrazito su bitni elementi u procesu uvjeravanja. Entuzijastičan ton i pogled u oči osobe s kojom govorite pomoći će vam da ostvarite pozitivan dojam. Ponekad kako nešto govorite može biti važnije od onoga o čemu govorite. Također, budite nasmijani u komunikaciji s osobom na koju želite utjecati.
6. Precizni su u zahtjevima
Oni svoje ideje prezentiraju brzo, precizno i na jasan način. Važno je poznavati dobro temu o kojoj razgovarate, tako da ju možete objasniti i nekome tko je apsolutno neupućen u područje o kojem pričate. Ako ćete uspjeti kod takvih osoba, sigurno ćete uspjeti i kod od onih koji su stručnjaci.
7. Iskreni su
Nitko ne voli prevarante i neiskrene ljude. A takvi se vrlo lako otkriju. Ako vaš sugovornik prepozna da iskreno vjerujete u ono o čemu pričate, šanse da će prihvatiti vašu ideju, vrlo si izgledne.
8. Priznaju i tuđa mišljenja
Izrazito učinkovita taktika uvjeravanja je priznati da vaš argument nije savršen, te da prihvaćate kritike i prijedloge. Vaša publika mora dobiti dojam da vi želite ono što je najbolje za oboje, a ne da vam je samo stalo do nametanja svoje volje.
9. Postavljaju dobra pitanja
Često kada slušamo drugu osobu ne čujemo što ona uistinu priča jer razmišljamo što ćemo sljedeće pitati. Najbolji način kako to izbjeći je postavljati puno pitanja. Ljudi vole znati da ih slušate, te oni najuspješniji baš zbog te karakteristike bivaju respektirani i postaju omiljeni, a tako se i njihovi prijedlozi lakše prihvaćaju.
10. Pričaju priče i stvaraju slike
Istraživanja pokazuju kako slike ili filmovi najbolje uvjeravaju slušatelja da prihvate ideju onoga koji ih izlaže. U njihovom odsustvu vješti narator može ispričati priču koje će kod slušatelja imati istovjetan način vizualnom iskustvu.
11. Ostavljaju snažan prvi dojam
Puno istraživanja govori o tome kako ljudi već u prvih sedam sekundi odluče sviđate li im se ili ne. Osmjeh i čvrst stisak ruke dobar su početak. Oni uspješni svjesni su toga.
12. Znaju kad treba odstupiti
Za dobre ideje često ponekad treba vremena da ih se procesuira. Zato oni koji znaju kako stvari funkcioniraju, nisu agresivni ako osoba ne shvati stvari ili ne prihvati njihove prijedloge iz prve. Neku bitke treba žrtvovati kako bi se dobio rat.