Znanja
StoryEditor

Koliko je važan talent u poslu?

22. Siječanj 2016.
Piše:
Ana-Marija Vidjak

Koliko je važno stjecanje radnog iskustva, pogotovo na početku radnog vijeka premda se možda i ne radi o „poslu iz snova“?

Pitanje:

Završio sam ekonomski fakultet u roku, i više od pola godine tražio posao koji bi me zanimao, a za koji se ne traži veliko iskustvo (za vrijeme studija sam povremeno radio, ali ne strogo u struci). Kako mi to nije pošlo za rukom, nedavno sam prihvatio angažman (također nije klasičan radni odnos) u prilično poznatoj organizaciji koja se bavi prodajom. Mislio sam si, bolje i to nego da sjedim doma i dosađujem se. Odmah je krenuo dril, što mi je ok, a onda i rad na terenu. Nisam nezadovoljan, ali čini mi se da prodaja uglavnom ovisi o nekom osobnom talentu. Naravno, i upornosti. Tim više što je tržište preplavljeno kojekakvim uslugama i proizvodima. Naš proizvod je solidan, ali opet ih je 5% stvarno uspješno dok smo mi ostali neka srednja žalost. Pitam se je li ovakav posao upoće za mene? Osim toga, stranke su često teške, zahtjevne, a rezultat upitan.

Cijenio bih neko Vaše mišljenje i savjet.

Odgovor:

Kako bi Vam moj odgovor bio koristan, mogu Vam dati svoje mišljenje i iskustvo na 3 teme: radno iskustvo, talent i prodaja. Savjet, koje evenutalno iz napisanog iščitate, prepuštam Vama.

Osim što potencijalni poslodavci vole primiti CV osobe koja ima određeno radno iskustvo, ono je prije svega potrebno Vama. Kada to kažem, tada ne mislim samo na očigledne prednosti kao što su zarada, radni odnos i „deblji“ CV. Mislim na Vaš osobni razvoj. Bez obzira o kakvoj se vrsti posla radi, imate mogućnost razvijati odnose s ljudima (kolegama i klijentima), isprobavati sebe u novim situacijama, preispitivati znanje stečeno na fakultetu, upoznati širi kontekst branše unutar koje djeluje Vaša kompanija, njene prednosti i nedostatke te biti dio i učiti o poslovnoj strukturi, pravilima pa i kulturi. Uz sve navedeno, konstantno učite i o sebi: od komunikacijskih i pregovaračkih vještina, preko odnosa s autoritetom, motivacije i samodiscipline pa sve do otvorenosti za timski rad, vlastitog praga tolerancije i djelovanja pod stresom. Niz se , naravno, nastavlja, ali vjerujem da je ovo dovoljno kako biste uvidjeli sveobuhvatnost važnosti radnog iskustva čije su posljedice brojne, a možda i najvažnija je - samopouzdanje.Kada učimo o sebi i svijetu (najopćenitije rečeno), neminovno je da ono raste.

Različiti talenti su prisutni na poljima ljudskog djelovanja. Najčešće ih vezujemo uz umjetnost i sport, no brojni su i oni manje prepoznatljivi talenti. Talent može osobi donekle olakšati uspjeh, ali nije garancija uspjeha. Poznata Vam je vjerojatno formulacija „on je rođeni prodavač“. Možemo se složiti da takva osoba ima talent za prodaju no to samo znači da postoji predispozicija. Dakle, ukoliko će se on (xy) baviti prodajom, ići će mu nešto lakše nego drugima. I MOZDA će dugoročno biti uspješniji. No samo pod uvjetom da radi (kontaktira s kupcima, dogovara prezentacije, izlazi na teren, pregovara...) Bez rada, talent je nedovoljan. Jednako tako ćemo i mi ostali, koji nismo rođeni pod „prodajnom zvijezdom“, biti uspješni ukoliko radimo.

Poslovni svijet funkcionira na temelju vrijednih, etičnih, dobro organiziranih, motiviranih,educiranih i znatiželjnih ljudi. Talentirani za svoj posao među njima su tek kap u moru.

O samoj prodaji su napisane brojne knjige, i dala bi se napisati još pokoja. No, za potrebe Vašeg pitanja, evo tek par iskustvenih uvida.

Kada kažete da je proizvod solidan, razmislite još jednom kakav je on za Vas, stvarno. Je li koristan, olakšava li kupcu na neki način život, doprinosi li kvaliteti zdravlja, zadovoljstva, profesionalnosti...? Kome i čemu doprinosi? Ima li on svoje „mjesto pod suncem“ na tržištu? A u Vašim očima?

Odgovori na ova pitanja ukazat će Vam na činjenicu vjerujeteli ili ne vjerujete u proizvod.

Vjerovanje Vam može dati autentičnost i entuzijazam, a oboje je bitno za prodaju. Kupci vrlo često intuitivno osjete kada im pokušavaju „uvaliti“ nešto u što ni sam prodavač ne vjeruje.

I znajte, sve ono čime zračite, „zarazno“ je za kupca. Stoga je kontraproduktivno zračiti pritiskom, grčem, nagovaranjem, stresom...jer ćete ista osjećanja dobiti nazad.

Naprosto se opustite i zabavljajte (da, zabava jest dio dobrog poslovanja!) I ako zračite entuzijazmom, profesionalnošću, samopouzdanjem, poštovanjem, razumijevanjem i optimizmom, talent Vam neće biti ni potreban.

Želite li (anonimno) postaviti pitanje na svoj poslovni izazov/dilemu/pitanje, pišite na adresu Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

Ana-Marija Vidjak, edukator i coachwww.sto-ako-ipak.hr

    

23. studeni 2024 04:01