Znanja
StoryEditor

Sedmero vloggera koji su pokorili virtualni svijet

16. Listopad 2014.
Piše:
sbabic1

Posljednja stvar koju bi netko mogao kazati za Felixa Kjellberga jest da ostavlja dojam megazvijezde. No upravo to taj 24-godišnji Šveđanin jest. Njega, naime, poznaje gotovo 30 milijuna korisnika YouTubea pretplaćenih na njegove videouratke, koje objavljuje pod neobičnim nadimkom PewDiePie.

Kako piše Wall Street Journal, Kjellberg je u samo pet godina uspio stvoriti brend koji na godišnjoj razini ‘diže‘ do osam milijuna dolara od prodaje reklama, od čega je većina čisti profit. U prosincu 2012. potpisao je ugovor s tvrtkom Maker Studios, koja je zadužena za ‘hendlanje‘ reklama (pa mu zato uzima i sitni postotak) kako bi se on mogao potpuno posvetiti bildanju lika i djela PewDiePiea. Da je riječ o ozbiljnom virtualnom brendu svjedoči podatak da je Maker Studio odnedavno u vlasništvu Walt Disney Co.-a, a švedski vlogger jedan im je od najvažnijih u portfelju. Kjellberg je zaista uspio provaliti šifru uspješnog vloggera u moru sličnih entuzijasta, jer se na popisu najbogatijih i najmoćnijih osobnih brendova YouTubea našao na prvom mjestu kao najbogatiji, a i najutjecajniji (naravno, u svojoj sferi). Kako stvari stoje, popularni su vloggeri ozbiljni igrači u virtualnom svijetu, koji ne samo da zarađuju milijunske iznose (a mahom je riječ o prilično mladim ljudima), već imaju silan utjecaj na tinejdžersku, oglašivačima jako dragu, ali prilično nedostižnu publiku.

Gamersko čudo

Kjellberg je, konkretno, te silne tinejdžere privukao zahvaljujući drugačijem pristupu igranju video i mobilnih igrica. Pewds, kako ga kraće zovu, jednostavno igra igrice i sa svojim ‘sljedbenicima‘ uz pomoć web kamere dijeli svoje iskustvo. Posebno je zanimljiv zato što ne samo da komunicira s publikom preko komentara, već je čin igranja poseban: on pjeva, ispušta čudne zvukove, psuje, pa čak i ‘twerka‘ kako bi što bolje dočarao svoje osjećaje u vezi s određenom igricom. Koliko je važan za ‘gamersku‘ industriju govori činjenica da je video pod nazivom ‘Flappy Bird Don‘t Play That Game‘ potpuno nepoznatoga vijetnamskog proizvođača igrica prometnuo u svjetsku zvijezdu, jer samo njegovu ‘borbu‘ s ptičicom pogledalo je više od 28 milijuna korisnika. Pratitelji njegovih ‘gamerskih‘ avantura uvjereni su da je ključ njegova uspjeha u, prije svega, duhovitosti i dovitljivosti (ne zaboravimo, njega publika gleda dok se igra), a zatim i u spremnosti da se uključi u konverzaciju, odgovara na njihova pitanja, dijeli im savjete i rješava nedoumice u vezi s tim, njima jako važnim, dijelom života. Ta je komunikacija, a i savjetodavna uloga vloggera očito silno važna jer se na drugom mjestu liste Business Insider našao ‘nick‘ BluCollection. Riječ je o anonimnom recenzentu dječjih igračaka bilo da je riječ o autićima, plastelinu ili dječjim igrama. Zagonetni ljubitelj igračaka zarađuje između 660 tisuća i 6,38 milijuna dolara na godinu (i to nakon što mu YouTube ‘otkine‘ 45 posto od ukupnih prihoda). Trenutačno broji gotovo 700 tisuća pretplatnika i 1,38 milijardi klikova na svoje videoisječke.

Od igre do parodije

Ta je niša očito jako popularna u virtualnom svijetu jer se treći najbogatiji vlogger, odnosno vloggerica također bavi recenzijom igračaka. Njezin identitet još uvijek nije poznat, ali se zna da je riječ o Brazilki koja se krije iza nadimka DisneyCollectorBR i zarađuje između 500 tisuća i pet milijuna dolara na godinu (također nakon YouTubeovog harača). Njezini pratitelji vole gledati kako otvara, slaže i igra se Disneyjevim igračkama, ali i slušati njezin nježan, umirujući glas. Korisnici tvrde da na neku čudnu foru ta ljubiteljica igračaka uspijeva i uspavati i/ili umiriti njihovu djecu, što je svakako razlog više da kliknu na pretplatu. Na listi se našao i dvojac Ian Hecox i Anthony Padilla, koji se krije pod imenom Smosh, a ukupno zarađuje između 450 i 4,5 milijuna dolara na godinu. Smosh ima oko 27,7 milijuna pretplatnika, ali i nevjerojatnih 4,6 milijardi ukupnih ‘pogleda‘ svojih videoisječaka. Dvojac mediji nerijetko nazivaju veteranima vloggerstva zato jer su bili među prvima koji su od banalnih videouradaka na YouTubeu uspjeli zaraditi i neki ozbiljan novac. Humor je njihova specijalnost pa tako fanove oduševljavaju parodijama na, najčešće, pop kulturu i ‘gamersku‘ industriju. Iako su na sceni prilično dugo (u virtualnom svijetu zvijezde brže zgasnu nego igdje drugdje), ne pokazuju nikakve znakove umora, štoviše, pokreću nove kanale na YouTubeu, koji imaju pristojan broj pretplatnika. Trenutačno su to Smosh, IanH, WatchUsLiveAndStuff, ElSmosh, SmoshGames i Anthony Padilla, a vjerojatno bi ih bilo i više da se nije počelo šuškati da će početi nastupati na televiziji.

Banalne ideje

Uz još nekoliko vloggera koji ugniježđeni u svijetu videoigrica ostvaruju zavidne prihode poput Vegetta777 i SkyDoesMinecrafta, valja spomenuti i fenomen TheFineBros. Iza tog se imena kriju dva online producenta/scenarista/redatelja Benny i Rafi Fine, koji na godinu zarade više od dva milijuna dolara i to uglavnom na takozvanoj videoseriji React. Ideja je prilično jednostavna, a očito i jako isplativa. Naime, dvojac u nizu videa poput Kids React, Teens React, Elders React ili YouTubers React snima reakcije korisnika na određeni viralni sadržaj. Taj prilično banalan, ali silno duhovit sadržaj uspio je osvojiti publiku do te mjere da su kompanije poput Forda i televizijske kuće Comedy Central odlučile sponzorirati dvojac u osvajanju pažnje internetskih korisnika. Upravo to je i osnovna misija oglašivača pa bi bilo pametno kad bi i oni počeli pratiti ili pokušali naučiti nešto od mahom mladih i kreativnih vloggera. Iako se razlikuju prema području koja obrađuju, zajedničko im je što jako paze na svoje korisnike, uvažavaju i odgovaraju na njihove komentare te im se nastoje prilagoditi u skladu, naravno, s vlastitom misijom i imidžom. Umjesto da kupuju lajkove, šerove i klikove, brendovi bi možda prvo trebali poslušati svoje fanove, jer će jedino tako postati zvijezde.

22. studeni 2024 16:44