MICE industrija jedna je od najbrže rastućih turističkih grana, na kojoj države i gradovi zarađuju milijune.
U Hrvatskoj nitko ne vodi evidenciju o tome koliko MICE na godinu uprihoduje i kakav utjecaj ima na hrvatsko gospodarstvo. Državni zavod za statistiku vodio je donedavno evidenciju o broju održanih skupova, ali od prošle je godine i ta statistika ukinuta tako da za hrvatsko gospodarstvo MICE industrija kao da ne postoji.
Ipak, hrvatske tvrtke/udruženja/komore prate globalne trendove i koriste se nastupima na međunarodnim sajamskim priredbama za internacionalizaciju hrvatskoga gospodarstva i izlazak na nova tržišta. O tome smo pisali u tjedniku Lider, a sada vam donosimo top 5 svjetskih trendova u kongresnoj industriji i organizaciji evenata
Top 5 svjetskih trendova u kongresnoj industriji
1. Ekologija i tehnologija – jedan od glavnih trendova u svijetu organizacije skupova, ali i događaja, međusobno se nadopunjuju i jedna su drugoj uzrok i posljedica. Tehnološka rješenja često se upotrebljavaju s ciljem smanjivanja količine tiskanih materijala, boljeg upravljanja proračunom, ali i smanjenog broja putovanja na događaje. 2. Virtualno sudjelovanje – previše poslovnih putovanja i kontrola proračuna povećali su broj tzv. hibridnih događaja (na kojima dio govornika predaje preko videolinka i dio sudionika prati izlaganja na isti način) ili virtualnih sastanaka na kojima sudjeluje manje ili više osoba isključivo preko videolinka ili samo audiovezom.3. Mobilne aplikacije – zamjenjuju brošure, knjige sažetaka, mape, tiskane anketne listiće i mnoge druge materijale, a omogućuju i lakšu interakciju sudionika i njihovo sudjelovanje u programu skupa.4. Autentični doživljaj lokacije – u vrijeme kada više nemamo sredstava za sudjelovanje na svim skupovima koji nas zanimaju odabiremo destinacije koje će nam uza stručni program ponuditi i doživljaj lokacije, stanovništva i eno-gastronomije5. Digitalni marketing – odličan alat za promociju, u odnosu na plaćene oglase u konvencionalnim medijima. Internetsko oglašavanje nudi širi doseg informacija, mogućnost ciljanog marketinga i mnogo niže cijene.
Top 5 svjetskih trendova u organizaciji evenata
1. Događaji s ciljem – danas se događaji više ne organiziraju samo radi zabave, nego imaju točno određene ciljeve. Da bi događaj bio uspješan, ciljevi moraju biti jasno definirani i predstavljeni, kako bi događaj bilo kvalitetno isplaniran i realiziran.2. Kreativni načini traženja sponzora – klasični sponzorski paketi nisu više dovoljno atraktivni sponzorima i potrebno je mnogo mašte da bi se privukao dodatni prihod za organizaciju događaja. Sponzori traže kreativne načine promocije za mnogo manje novca nego ranije i pronalazak sponzora, ujedno i budžetiranje događaja, glavni su izazovi njihovih organizatora.3. Tehnologija – kao i kod organizacije skupova, napredna tehnološka rješenja dobivaju važnu ulogu. Iako su funkcionalnosti nešto drugačije, svrha im je vrlo slična, a to je maksimalna interakcija među sudionicima putem raznih igara i multimedijalnih performansa te dobivanje povratnih informacija od sudionika putem anketa i nagradnih igara.4. Originalni izvođači i lokacije – iako je kontrola proračuna vrlo važan razlog, organizatori se trude sudionicima pružiti originalne doživljaje pa je trend originalnih lokacija i izvođača sve rašireniji. Sve rjeđe su to hoteli i restorani, a sve češće parkovi, skladišta, stare tvornice i sl. Što se tiče izvođača, sve više se traže nekonvencionalne izvedbe poput ‘crossover’ glazbenika, plesača suvremenog plesa i sl.5. Digitalni marketing – kao i kod skupova, danas je najrašireniji oblik promocije.