HDZ-ov saborski zastupnik Branko Bačić (HDZ) pozvao je u petak resorno ministarstvo i Vladu da čim prije u saborsku proceduru upute prijedlog novog zakona o pomorskom dobru.
To je nužno s obzirom na nove okolnosti koje se događaju na pomorskom dobru od donošenja tog zakona 2003. godine, rekao je Bačić u raspravi o prijedogu zakona o sigurnosnoj zaštiti pomorskih brodova i luka koja je ‘skrenula‘ na pitanje koncesija i koncesioniranja, prije svih Zlatnog rata.
>>>Bulj pozvao da se Zakon o kocesijama pošalje u treće čitanje
Slučaj, odnosno afera Zlatni rat nastao je na temelju zakona o pomorskom dobru, ne na temelju zakona o koncesijama, odgovorio je Bačić Mostovu Miru Bulju koji je opet aktualizirao tu aferu i zahtjev da se Vladin prijedlog novog zakona o koncesijama uputi u treće čitanje, a lokalne ljude više uključi u odlučivanje.
Bačić: Nužno mijenjanje zakona o pomorskom dobru
Danas će se glasovati o tom zakonskom prijedlogu koji je prošao više nego uobičajenu demokratsku proceduru, rekao je Bačić i ustrajao da je, želi li se izaći u susret zahtjevima lokalne zajednice, odnosno ljudi s Brača, Koručule, nužno mijenjati zakon o pomorskom dobru, koji će propisati što i na koje vrijeme koncesionira država, a što županija, odnosno općina.
I nezavisna Anka Mrak Taritaš slaže se da je takav zakon hitan, dok Hrvoje Zekanović (Hrast) Bulju neizravno spočitava populizam i "krivo plasiranje" priče u javnost.
>>> Pravda za sve: Dodjelu koncesije na pomorskom dobru treba doraditi
Onome tko daje koncesiju bitan je jedino ekonomski interes i tu priča staje, treba slušati lokalnu zajednicu, ali i pružiti priliku novim, mladim poduzetnicima, kaže Zekanović.
Zastupnici su pohvalili predloženi zakon o sigurnosnoj zaštiti luka i brodova koji se tiče hrvatskih luka u koje pristaju putnički i teretni brodovi u međunarodnoj plovidbi od 500 bruto registarskih tona i veći. Za sigurnosnu zaštitu luke odgovorni su lučka uprava, odnosno ovlaštenik koncesije, a to prije svega znači da moraju izraditi procjenu i plan sigurnosne zaštite. Ukupno 33 luke i 54 lučka operativna područja moraju imati takvu procjenu. Sigurnosne mjere koje zakon propisuje primjenjuje se i na 43 hrvatska putnička broda u u međunarodnoj plovidbi.