Novi putnički terminal Međunarodne zračne luke Zagreb (MZLZ) bit će dovršen do kraja ove godine, a pušten u promet u prvom tromjesečju 2017., najavili su u utorak dužnosnici prilikom obilaska gradilišta terminala.
- Ovo što smo vidjeli zaista je impresivno, zadovoljan sam. Ovo je definitivno jedan od najvećih infrastrukturnih projekata danas u Hrvatskoj, kazao je prilikom obilaska ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Oleg Butković. Dodao je da radovi teku jako dobro i da će biti gotovi do kraja godine, a terminal pušten u promet u prvoj polovici 2017.
- Veseli me što će zračna luka u Zagrebu biti nova, reprezentativna i što se nećemo više sramiti kada nam ljudi dolaze iz svijeta. Ovo su vrata Hrvatske u svijet i u tom smislu će se promijeniti slika glavnog grada i Hrvatske, ali i povećati broj ljudi koji dolaze u Hrvatsku u turističkom, promotivnom i gospodarskom smislu, rekao je Butković.
Za jednu od sljedećih sjednica Vlade najavio je inicijativu imenovanja zagrebačke zračne luke "dr. Franjo Tuđman".
Gradilište su obišli i zamjenica gradonačelnika grada Zagreba Vesna Kusin, gradonačelnik Velike Gorice Dražen Barišić i župan Zagrebačke županije Stjepan Kožić, izrazivši zadovoljstvo napretkom radova.
Član Uprave MZLZ-a David Gabelica kazao je da se novi terminal, vrijedan 313 milijuna eura, proteže na 65 tisuća četvornih metara na četiri razine, s tim da će se prve dvije koristiti za dolaske, a druge dvije za odlaske. Nova zgrada u prvoj fazi će moći primiti 5 milijuna putnika, a kada se broj putnika poveća izinad toga broja kapacitet će se povećati na 8 milijuna putnika, kaže Gabelica. U prvoj fazi će biti dostupno 30 šaltera za registraciju putnika s tri trake za preuzimanje prtljage, a novi terminal imat će i 8 avio-mostova za izravan ulazak i izlazak u zrakoplove.
- Novi terminal sigurno će privući niz novih aviokompanija što će povećati broj putnika i ukupnog prometa, rekao je Gabelica.
MZLZ je u 30-godišnju koncesiju dan konzorciju ZAIC kojeg čine Aeroports de Paris Management, Bouygues Batiment International, TAV Airports, Viadukt, Marguerite Fund i IFC, član grupacije Svjetske banke.
Ministar Butković za srijedu je najavio i sastanak s kineskim investitorima oko ulaganja u luku Rijeka i nizinsku prugu Zagreb-Rijeka.
- Činjenica je da je nizinska pruga naš interes, a da situacija nije dobra jer su se Mađari definitivno odlučili za luku Koper. Kinezi su u tom smislu jedno od rješenja, kazao je.
Na upit novinara o restrukturiranja dugova Hrvatskih autocesta prodajom dionica mirovinskim fondovima, ministar prometa kazao je da ne može komentirati nešto s čim nije upoznat.
- Moramo snažno krenuti u restrukturiranje svih cestarskih tvrtki, smanjiti njihove rashode, povećati prihode, te ići na tržište kapitala i tražiti refinanciranje postojećih obveza koje u ovom trenutku ne možemo servisirati, ponovio je Butković i dodao da je potencijal mirovinskih fondova "vrlo zanimljiv" i da ga treba iskoristiti.