Hrvatska
StoryEditor

GfK indeks povjerenja potrošača zabilježio daljnji pad

22. Siječanj 2013.
Piše:
lider.media

U skladu sa nepovoljnim markoekonomskim kretanjima i lošim prognozama za 2013 godinu, GfK indeks povjerenja potrošača zabilježio je u prosincu 2012 daljnji pad.

Komponenta koja mjeri sklonost potrošnji pala je sa 40 bodova u rujnu na 36 bodova u prosincu što potvrđuje prevladavajuće recesijsko raspoloženje potrošač. Kontinuirani pad sklonosti potrošnji u 2012 godini ukazuje i na proces razduživanja kućanstava kojeg je GfK zabilježio u ranijim istraživanjima. 

Komponenta indeksa koja mjeri ocjenu sadašnjeg financijskog stanja pala je četiri boda što može biti odraz frustracije potrošača u mjesecu u kojem sezonski raste pritisak na potrošnju. Očekivanja budućeg dohotka su ostala nepromijenjena u odnosu na prethodno mjerenje.

Indeks je dobiven istraživanjem stavova na reprezentativnom uzorku stanovništva (N=1000) RH. Skala indeksa je od 0-100 pri čemu vrijednosti iznad 50 predstavljaju uzlaznu fazu ekonomskog ciklusa.

23. studeni 2024 04:45