Savjetodavno-gospodarsko vijeće Predsjednice Republike Kolinde Grabar-Kitarović predstavit će do kraja godine Vladi niz mjera za poticanje investicijske klime i gospodarstva, na kojima su stručnjaci iz raznih institucija i realnog sektora radili godinu dana, najavila je predsjednica tijekom Europske konferencije poslovnih anđela ‘‘EBAN Winter University 2016. – Zagreb Connect‘‘.
Grabar-Kitarović očekuje da će Vlada razmotriti prijedloge, odnosno niz mjera koje su s ciljem poboljšanja poslovno-gospodarske klime u državi napravili stručnjaci iz njezinog Savjetodavnog-gospodarskog vijeća, a koje će se odnositi na sve aspekte gospodarstva.
Jačanje potrošnje, slabljenje regulacije
Predsjednica se zalaže za rasterećenje poduzetnika i radnika, što bi trebalo voditi povećanoj potrošnji, pa posljedično i boljem punjenju proračuna.
Preveliku birokratiziranost države potkrijepila je primjerom stranog ulagača, kojoj joj je nedavno u Londonu kazao da u Hrvatsku ulaže samo zato što je voli, no da je država previše regulirana, pa za ono što u Britaniji može napraviti putem interneta uz trošak od šest funti, ovdje treba 56 potpisa kod javnog bilježnika i neusporedivo više novca.
‘‘Pametna‘‘ štednja
Na pitanje novinara je li gotovo s politikom štednje u državi s obzirom da je Smjernicama za izradu državnog proračuna za 2017. godinu predviđen iznos rashoda od 126,5 milijardi kuna ili za 4,7 milijardi kuna više u odnosu na prijedlog rebalansiranog ovogodišnjeg proračuna, Grabar-Kitarović je rekla kako potrošnja treba biti ciljana i pametna.
Spomenula je i kako će njezin Ured sljedeće godine dobiti manje proračunskog novca, no to je, kaže, u skladu s očekivanjima odnosno prijedlozima samog Ureda, koji je i ove godine uspio mnogo uštedjeti racionalizacijom poslovanja, skromnijim putovanjima i slično.
"Htjeli smo primjerom pokazati kako se štedi tamo gdje treba štedjeti. Novce treba trošiti na one stvari, konferencije i poslovne skupove koje nose gospodarski napredak, koje promoviraju biznis“, istaknula je Grabar-Kitarović.
Kao jedan od svojih glavnih zadataka vidi zadržavanje mladih ljudi u državi, odnosno u stvaranju pozitivne poduzetničke klime koja bi ih stimulirala da ne idu u inozemstvo.