Hrvatska
StoryEditor

Očekujemo dokaze da su fakturirani radovi i izvršeni, te čekamo nalaz građevinske inspekcije

21. Studeni 2013.
Piše:
lider.media

Nakon što je Lider objavio tekst ‘Talijani napustili gradilište pruge zbog duga države‘, reagiralo je i Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture.

Originalni tekst možete pročitati ovdje, a reagiranje Ministarstva donosimo u nastavku.

U tekstu pod naslovom „OKUČANI – NOVSKA, Talijani napustili gradilište pruge zbog duga države“, objavljenom u četvrtak, 21. Studenog u tjedniku „Lider“, a koji potpisuje novinar Edis Felić izneseno je niz netočnih navoda i podataka i molimo vas da ih temeljem ovog Reagiranja ispravite u narednom broju vaše tiskovine.

Navedena informacija „Obnova i rekonstrukcija te pruge nije se zapravo ni zahuktala“ – nije točna jer su radovi na tom projektu pri kraju (Ugovor je potpisan 11. svibnja 2012. godine).

Vrijednost projekta o kojem se govori u tekstu iznosi oko 25 milijuna eura, od čega je do sada isplaćeno više od 19 milijuna eura, a fakturirano je oko 20 milijuna eura. Dio posljednje fakture nije isplaćen zbog sumnji da pojedine fakturirane stavke imaju izražene znatno povećane količine u odnosu na one iz ugovornog troškovnika, bez adekvatnog obrazloženja. Sumnju na nepravilnosti prijavili smo svim nadležnim tijelima i sva naša postupanja su u skladu s uputama tih tijela.

Za plaćanje ukupnog iznosa još uvijek očekujemo dokaze da su fakturirani radovi i izvršeni. Očekujemo dokaz da su konačno ostvareni i tehnički parametri na toj dionici koji su definirani operativnim programom, a to su:   - Pruga mora omogućavati brzinu od 160 kilometara na sat   - Osovinsko opterećenje 22,5 tona po osovini   - Stišljivost 50 meganjutna

Uz ove dokaze čekamo i konačno izviješće građevinske inspekcije koje bi trebalo otkloniti ili potvrditi sumnje u kvalitetu dijela izvršenih radova.

U slučaju dokaza da nepravilnosti ne postoje odmah će biti isplaćen preostali dio fakture. U protivnom, od izvođača ćemo zahtijevati da ispravi nepravilnosti koje je utvrdila građevinska inspekcija, nakon čega će mu preostali dio biti isplaćen.

Stoga, apsolutno je netočno da država nema novca. Riječ je o projektu koji se financira iz EU fondova stoga su sredstva za financiranje ovog projekta osigurana! Neisplata dijela fakturiranog iznosa proizlazi iz činjenice da su plaćanja projekata EU sredstvima podložna vrlo strogim pravilima i procedurama, čije striktno nepoštivanje može predstavljati veliki rizik za završetak ovoga projekta, ali i za realizaciju budućih projekata financiranih iz fondova EU. Napominjemo da u tom smislu sva naša postupanja također su u skladu s nalazima i preporukama nadzornih tijela Europske komisije.

Nadalje, netočna je informacija da na projektu obnove pruge Vinkovci - Tovarnik nije bilo nikakvih problema. Na navedenom projektu pojavile su se nepravilnosti, gotovo identične kao i na projektu obnove pruge Okučani – Novska. Na projektu Vinkovci – Tovarnik isti taj izvođač morao je preslagivati 3,5 kilometara pruge zbog utvrđenih nepravilnosti.

Netočan je i navod na kraju članka u kojem se navodi kako ministar Siniša Hajdaš Dončić traga za 18 milijuna eura za željezničko otpremništvo Đergaj u Vukovaru. Troškovi tog projekta, ni u kojoj opciji, ne prelaze 1,5 milijuna eura i financijska konstrukcija za realizaciju tog projekta gotovo je zatvorena te se u narednim danima očekuje potpisivanje protokola u kojem će biti regulirana dinamika izgradnje, navodi se u reakciji Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture.

22. studeni 2024 20:26