Sve veći jaz između niskog povjerenja i visokih očekivanja postaje pravilo kada se radi o poslovnim i političkim liderima diljem svijeta - zaključak je komunikacijske studije "Ketchum Leadership Communication Monitor (KLCM) 2016.", koju je po peti put proveo Ketchum, jedna od vodećih svjetskih agencija za odnose s javnošću.
Istraživanje je provedeno na uzorku od preko tri tisuće ispitanika u 10 zemalja, od kojih su se tražili odgovori koji se tiču učinkovitog liderstva, komunikacije i poveznica između tih dvaju pojmova. Prema KLCM studiji, samo 23% ispitanika vjeruje da su lideri učinkoviti, a još je porazniji rezultat od njih samo 13% koji smatraju da lideri preuzimaju potrebnu odgovornost. Čak 65% ispitanika s druge će strane kupovati manje ili u potpunosti prestati kupovati određene proizvode zbog lošeg ponašanja čelnika kompanija.
Situacija s političarima još je gora: 63% ispitanika tvrdi da političari ne zadovoljavaju njihova očekivanja, a samo 7% vjeruje da političari preuzimaju odgovornost za neuspjeh. Stvari se, izgleda, neće popraviti niti u budućnosti: samo 12% ispitanika predviđa napredak po pitanju primjerenosti i efikasnosti političkih aktivnosti, a više od polovice ispitanika (51%) očekuje da će se situacija još i pogoršati. Kao korijen ove duboke, globalne krize povjerenja u političke vođe navodi se percepcija da se važne stvari rješavaju pogrešnim postupcima. U tri područja koji su od najvećeg značaja za ispitanike (borba protiv korupcije, nacionalna ekonomija i obrazovanje), postoji veliki jaz između važnosti problema i efikasnosti političkih vođa u rješavanju tih problema.
KLCM studija ove godine, kao i prošle, donosi zaključak da se žene ističu u odnosu na muškarce kada se radi o tri ključne karakteristike lidera - davanju osobnog primjera, otvorenoj i transparentnoj komunikaciji i priznavanju pogrešaka, no većina ispitanika (61%) i dalje vjeruje da su muškarci ti koji će nas uspješnije voditi u slijedećih pet godina.
"Ketchumovo istraživanje donosi nam još jedan zanimljivi niz podataka vezano uz komunikacijske kanale koji imaju najveći učinak na stvaranje percepcije o liderima. Prvo mjesto (s po 56%) dijele pojavljivanje u javnosti, razgovori uživo, službena očitovanja i priopćenja za javnost, iza čega slijede TV intervjui (53%), kompanijske web stranice (51%) i službena izvješća (43%). Zadnja dva mjesta dijele oglašavanje na televiziji (25%) i oglašavanje u tisku (14%), dok pojavnost lidera na društvenim mrežama po ovoj studiji nema nikakvog učinka na njihovu reputaciju. Vjerujem da je samo pitanje dana kada će se pokazati da i taj segment imati značajnu ulogu u kreiranju percepcije vođa.", istaknula je Marina Čulić Fischer, direktorica Ketchumovog ekskluzivnog zastupnika u Hrvatskoj, agencije DIALOG komunikacije