Aktualno
StoryEditor

Cerinski: Trećina hrvatskih tvrtki odlučuje povisiti cijene usluga jer ne može naplatiti potraživanja

18. Rujan 2018.

Nitko se ne bi trebao zaduživati iznad svojih mogućnosti, ma kolike one bile, rekla je Barbara Cerinski, direktorica EOS Matrixa na otvaranju okruglog stola “Naplata potraživanja” s glavnom temom „Upravljanje potraživanjima: utjecaj kratkoročnih mjera na dugoročno poslovanje u Hrvatskoj” u organizaciji poslovnog tjednika Lider i EOS Matrixa, jedne od vodećih tvrtki za naplatu potraživanja u Hrvatskoj.

- Kažu kolege da stavljaju sve više stolaca, nadam se da to znači da smo pogodili temu i područje, a ne ima sve više nenaplaćenih potraživanja. Ova konferencija je doprinos pronalasku konsenzusa na pitanje gdje nam je granica između tržišnog i socijalnog, odnosno kako stojimo u pogledu individualne odgovornosti i društvene solidarnosti, rekao je u uvodnom obraćanju Miodrag Šajatović, glavni urednik Lidera.

- Nenaplaćena potraživanja otežavaju likvidnost te stvaraju dodatne troškove za poslovne subjeke. Svi mi kao zaposlenici indirektno postajemo žrtva nenaplaćenih potraživanja jer se naši poslodavci mogu zbog njih naći u financijskim problemima i biti u nemogućnosti isplatiti plaće. Izuzetno važno je nastaviti s promicanjem poruke kako se dužnici ne smije zaduživati iznad vlastitih mogućnosti, kolike god one bile. S druge strane, ne treba ni poticati razmišljanje kako problem dužnika nije njihov problem, već problem društva, rekla je Barbara Cerinski, direktorica EOS Matrix i kratko predstavila rezultate istraživanja o navikama plaćanja u Europi.

>>> Rekord: Globalni dug dosegnuo razinu od 225 posto svjetskog BDP-a

Prema istraživanju European payment practices koje je provela tvrtka EOS, građani svoje obveze podmiruju brže no što to čine poslovni korisnici – u Hrvatskoj uz odobrenih 38 dana za plaćanje B2B kupaca, oni koriste još dodatna 22 dana za podmirivanje svojih obaveza (UKUPNO – 60 dana). Građani pak, nakon isteka roka plaćanja (prosječno 27 dana), s plaćanjem obveza prosječno kasne 18 dana  (UKUPNO – 45 dana).

Isto tako, gotovo trećina hrvatskih tvrtki odlučuje povisiti cijene svojih usluga, što je, tumače, izravna posljedica nemogućnosti naplate svojih potraživanja. U odnosu na prošlu godinu, kod građana je zabilježen porast nenaplativih potraživanja za 25% (ove godine 5%, prošle godine 4% nenaplativih). U RH s vanjskim partnerima za upravljanje potraživanjima surađuje čak 40% tvrtki, te uspijevaju oporaviti gotovo 10% prihoda – ta nas praksa svrstava u sami europski vrh po pitanju povrata prihoda, stoji u istraživanju.


Pratite Lider na društvenim mrežama [mks_social icon="facebook" size="48" style="square" url="https://www.facebook.com/lider10media/" target="_blank"][mks_social icon="linkedin" size="48" style="square" url="https://www.linkedin.com/company/lider-press-dd/" target="_blank"][mks_social icon="twitter" size="48" style="square" url="https://twitter.com/lider_press" target="_blank"][mks_social icon="instagram" size="48" style="square" url="https://www.instagram.com/lider.media/" target="_blank"]

 


 

22. studeni 2024 05:18