Aktualno
StoryEditor

Deset vrlina i mana generacije Y

02. Srpanj 2016.
Piše:
Jasmina Trstenjak

Generacija koja je u biznisu stasala u ovome mileniju različita je od svih svojih prethodnica: brža je, nestrpljivija, ‘globalnija‘, bez predrasuda, otvorenija, ali i kritičnija. Rutinski posao obavit će preko volje, ali bit će vrhunska na najzahtjevnijim zadacima koji traže puni angažman i kreativnost. Stoga ne treba autoritarne šefove, nego mentore s kojima će otkrivati tajne biznisa.

O ovoj temi više možete pročitati u novom broju Lidera koji je na kioscima, a sada otkrijte deset vrlina i mana generacije Y.

10 vrlina

1.    neposredna, jednostavna i neopterećena formalnostima i konvencijama 2.    spremna na učenje i eksperimentiranje 3.    kreativna i djelotvorna u rješavanju problema 4.    zbog napredne razine upotrebe elektroničkih uređaja vrlo brzo dolazi do informacija 5.    brže reagira na promjene 6.    fleksibilna 7.    samostalna u izvršavanju zadataka 8.    važna joj je vjerodostojnost i da ono što radi ima smisla 9.    voli propitkivati svijet 10.    jasno iznosi svoja očekivanja

10 mana

1.    fokusirana na sebe i vlastite interese 2.    ima izražen individualizam 3.    velika želja za samoostvarenjem može biti i nedostatak 4.    nestrpljiva je, što izaziva pogreške u koracima 5.    zbog sve veće upotrebe suvremene tehnologije može se naći u situacijama za koje nema dovoljno razvijenu socijalnu inteligenciju 6.    pretjerano samouvjerena i samodopadna 7.    nije spremna žrtvovati se za tvrtku 8.    jako brzo očekuje napredovanje i povišicu 9.    nije sklona hijerarhiji 10.    sklona promjenama posla

Mlađe vs. starije generacije

• Milenijskim zaposlenicima najvažnija je ravnoteža između poslovnog i privatnog života. Za razliku od starijih generacija, kod kojih je naglasak na karijeri i spremne su raditi prekovremeno za višu plaću, milenijci smatraju da takva žrtva nije vrijedna naknadnih nagrada. • 71 posto milenijskih radnika u odnosu na 63 posto starijih radnika tvrdi da zahtjevi posla znatno ometaju njihov privatni život. • 37 posto milenijskih radnika u usporedbi s 28 posto iz starije generacije voljno je poći na zadatak bilo kamo u inozemstvo. • 43 posto milenijskih radnika kaže da je s kolegama otvoreno  razgovaralo o plaći za razliku od 24 posto starijih radnika. • Milenijski radnici jednako su predani poslu kao i iskusniji kolege.

Izvor: PwC, Londonska poslovna škola i Sveučilište Južne Kalifornije

22. studeni 2024 16:31