Generali osiguranje d.d. je, u suradnji s partnerima inicijative Privrednom bankom Zagreb, Udrugom Glas poduzetnika, Hrvatskim poslovnim savjetom za održivi razvoj, Talijansko hrvatskom gospodarskom komorom i mrežom Women in Adria, proglašenjem pobjednika uspješno zaključio još jedno izdanje natječaja SME EnterPRIZE.
Natječaj je usmjeren na mala i srednja poduzeća u Hrvatskoj koja predvode transformaciju prema održivim poslovnim praksama. Sudjelovati su mogli MSP-ovi koji su klijenti Generali osiguranja ili članovi partnerskih organizacija, a prijave su bile otvorene unutar dvije kategorije – Okoliš i Zajednica. Stručni žiri, sastavljen od akademskih stručnjaka, medijskih profesionalaca i poduzetnika, odabrao je po dva finalista u svakoj kategoriji, te su nagrađeni najbolji projekti koji pridonose održivim poslovnim praksama.
Prilikom svečane dodjele nagrada i proslave inicijative u Hrvatskoj, Predsjednik Uprave Generali osiguranja d.d., Mario Carini istaknuo je: „Generali osiguranje organizirao je SME EnterPRIZE natječaj u Hrvatskoj u suradnji s partnerima inicijative, kojima se ujedno i želim zahvaliti na podršci: Privrednoj banci Zagreb, Udruzi Glas Poduzetnika, Hrvatskom poslovnom savjetu za održivi razvoj, Talijansko hrvatskoj gospodarskoj komori i mreži Women in Adria. Iznimno mi je zadovoljstvo što je ovogodišnje izdanje SME EnterPRIZE-a izazvalo veliki interes među poduzećima jer smo primili 179 prijava, što je skoro 30% više prijava nego prošle godine. To samo govori da sve više poduzeća prepoznaje važnost održivih poslovanja. Odali smo priznanja onim MPS-ovim koji su se osobito istaknuli svojim radom, kreativnošću i vizijom. Njihovi uspjesi trebaju biti inspiracija za nas sve, jer nas oni podsjećaju da je sve moguće uz predani trud i upornost.“
Pobjednici po kategorijama
U kategoriji Zajednica, prvo mjesto osvojilo je poduzeće Hrvatski kišobran d.o.o., koje se ističe dugogodišnjom tradicijom i posvećenošću održivim praksama. Kontinuirano ulažu u razvoj svojih zaposlenika i jačanje tima, a posebno su ponosni na interaktivnu radionicu koja omogućava zapošljavanje i edukaciju osoba s invaliditetom uz stručnu podršku. Kroz niz volonterskih inicijativa, poput programa „Advantage Austria“ i projekta „Moja mala tvornica“, aktivno podržavaju obrazovanje i poduzetništvo.
Drugo mjesto u kategoriji Zajednica pripalo je Zelenoj energetskoj zadruzi (ZEZ), organizaciji koja već više od desetljeća aktivno djeluje u području građanske energetike. Zadruga omogućuje građanima postavljanje vlastitih sunčanih elektrana, kao i ulaganje u projekte solarnih elektrana na javnim zgradama i površinama, čime postaju suvlasnici tih inicijativa. Kroz edukativne i zagovaračke aktivnosti, ZEZ potiče lokalnu proizvodnju čiste energije, promovirajući održive energetske prakse i doprinosi energetskoj neovisnosti zajednice.
U kategoriji Okoliš prvo mjesto pripalo je poduzeću Metal-marketing d.o.o. čija je primarna djelatnost proizvodnja strojeva za reciklažu, kao što je na primjer reciklaža starih kablova i elektronike gdje se izdvajaju bakar i aluminij za ponovnu uporabu te plastika koja se također koristi za nove proizvode. Također koriste i strojeve kod reciklaže umjetne trave gdje se nakon prerade materijali ponovno koriste za nove proizvode poput plastike i gume te se izdvaja u pijesak.
Drugo mjesto u kategoriji Okoliš osvojilo je poduzeće Zeleni krovovi d.o.o. koji doprinosu očuvanju okoliša kroz primjenu zelenih krovova. Spomenuti krovovi smanjuju potrebu za grijanjem i hlađenjem zgrada, produžuju vijek trajanja krovišta i smanjuju izljeve vode nakon oluja. Ovi krovovi također smanjuju isijavanje topline u urbanim područjima, filtriraju zagađenja iz zraka i kiše te poboljšavaju kvalitetu življenja. Tako poduzeće doprinosi ekološkoj održivosti i zdravijem urbanom okruženju.
Pobjednika svake kategorije Generali je nagradio iznosom od 4.000 eura bruto i godišnjom Digital only pretplatom za Bloomberg Adria. Drugoplasirane projekte u svakoj kategoriji, Generali osiguranje nagradio je poslovnim paketom godišnjeg putnog zdravstvenog osiguranja i menadžerskog osiguranja od nezgode u iznosu od 2.000 eura bruto ili ekvivalentnom nagradom, kao i godišnjom Digital only pretplatom za Bloomberg Adria u iznosu od 130 eura bruto.
Heroj održivosti SME EnterPRIZE 2024. natječaja u Hrvatskoj
Između pobjednika kategorija, Hrvatski kišobran d.o.o. ponio je titulu Heroj održivosti natječaja SME EnterPRIZE-a 2024. u Hrvatskoj. Ovu najbolju održivu nacionalnu poduzetničku praksu Generali je nagradio nagradnim oglašivačkim paketom na Bloomberg Adria platformama u iznosu od 6.250 eura bruto te će imati jedinstvenu priliku sudjelovati na međunarodnom događaju Generali SME EnterPRIZE u Bruxellesu 26. ožujka 2025.
SME EnterPRIZE strateška je inicijativa Generali Grupe posvećena MSP-ovima kao temelju europskog gospodarstva i jednom od glavnih pokretača tranzicije te poticanju javnog komuniciranja o temama održivog poslovanja. Ugrađena u strateški plan ‘Lifetime Partner 24: Driving Growth‘, inicijativa SME EnterPRIZE promiče zeleniju i uključiviju ekonomiju u skladu s Europskim zelenim planom i inicijativom Next Generation EU.
Generali osiguranje d.d., dio Generali Grupacije i jednog od najvećih svjetskih davatelja usluga osiguranja i upravljanja imovinom, i Abeceda komunikacije, jedna od vodećih PR agencija u Hrvatskoj, za komunikacijsku kampanju u Hrvatskoj koja je pratila prošlogodišnje izdanje natječaja SME EnterPRIZE 2023. osvojili su zlato u kategoriji Corporate responsibility - IPRA Golden World Awards for Excellence (IPRA GWA). Riječ je o jednoj od najprestižnijih svjetskih nagrada u odnosima s javnošću što znači da su vrijednosti komunikacijske kampanje i natječaja prepoznali komunikacijski stručnjaci diljem svijeta.