Iako je predsjednica Uprave Carlsberg Hrvatska i Mađarska postala tek prije nešto više od godine dana, Helle Müller Petersen iza sebe ima bogato međunarodno iskustvo, ali i zavidne rezultate. Tijekom svoje karijere u Carlsbergu koju je gradila dugih 18 godina najviše se bavila marketingom i u tom području ostavila je neizbrisiv trag. Na Liderovoj konferenciji Žene u biznisu koja će se održati 7. prosinca u Hrvatskom glazbenom zavodu čelnica hrvatskog Carlsberga svoja poslovna i životna iskustva podijelit će s nama u One on One razgovoru iz kojeg ćemo iz prve ruke saznati više o toj tajanstvenoj ženi koja je izmjenjivala brojne odgovorne pozicije i pritom nizala uspjehe u pivarskom svijetu.
>>> Žene u biznisu: Ingrid Vanderveldt – poduzetnica koja od nemogućeg uvijek napravi moguće
Njezin ‘pivski put‘ započeo je u Danskoj gdje je preuzela funkciju međunarodne marketing direktorice Carlsberga. Ne treba napominjati da je imala pune ruke posla s obzirom na velike zahvate rebrandiranja Tuborga i lansiranje Somersbyja te globalno vođenje brendova kao što su Eve, Holsten i Skol. Tuborg, koji bi se mogao nazvati njezinim ‘čedom‘ tijekom tri godine, točnije u periodu od 2006. do 2009. pod njezinom marketinškom palicom postao je najbrže rastući međunarodni premium brend koji se čak u sedam kulturološki prilično različitih zemalja poput Rusije, Turske, Ukrajine i Norveške pozicionirao kao vodeće strano pivo.
- Tuborg je Carlsbergov zločesti mlađi brat koji je jako narastao. On je brend mladih, osobito u istočnoj Europi gdje je na neki način postao dijelom pokreta za slobodu nakon pada komunističkih režima, kazala je u tom periodu novinarima međunarodna direktorica marketinga Müller Petersen.
Istovremeno, ta je pivska marketinška čarobnjakinja uspjela lansirati Somersby i učiniti da postane vodeći svjetski brend cider piva koji je dostupan na više od 40 tržišta.
No, priča postaje još zanimljivija.
>>> Žene u biznisu – Tena Štivičić: U mom životu ne postoji ‘prosječan dan’
U svibnju 2009. započinje ‘istočna misija‘ u kojoj Helle Müller Petersen u ulozi razvojne marketinške direktorice ima zadatak ‘energizirati‘ poslovanje Carlsberga u Aziji. Tijekom analize tržišta koju provodi u 14 azijskih zemalja, Müller Petersen zapravo vodi ono što će ostati zabilježeno kao najveći Carlsbergov komercijalni projekt u Aziji – osmišlja strategiju razvoja i ulaska na kinesko tržište. Usto provodi i obrazovni program Pan Asia iz područja marketinga za više od 80 zaposlenika diljem Azije. Međutim, nakon nešto više od godine dana očekuje je nov zadatak.
Nakon Kuala Lumpura, Malezije i Hong Konga, dom joj postaje nepalski Kathmandu, a njezino ime nalazi se odjednom iza titule izvršne direktorice pivovare Gorkha, privatne tvrtke koja je prešla u većinsko vlasništvo Carlsberg Grupe. Provodi temeljno organizacijsko restrukturiranje i uvodi nove sustave financijskog izvještavanja, knjigovodstvene i HR politike, mijenja dotadašnje procese planiranja budžeta, ali ima posla i s promjenama u proizvodnji te kvaliteti proizvoda, osobito s aspektom njihove zdravstvene ispravnosti i sigurnosti. Promjene daju vrlo brzo pozitivne rezultate, a Müller Petersen kreće prema novim izazovima.
Odlazi u Kinu gdje postaje potpredsjednica odjela za trgovinu. Postavlja temelje za uvođenje novog brenda u tu zemlju, radi sve – od marketinških planova i troškovnika do educiranja trgovaca. Rezultati govore dovoljno. Njezino ‘čedo‘ brend Tuborg katapultiran je na tržište i postaje najbrže rastući brend pive u Kini koja ujedno postaje najveće tržište Tuborga u Carlsberg Grupi. O uspjehu brenda dovoljno govori i činjenica da je potpisan trogodišnji ugovor Carlsberga i nacionalne kineske nogometne lige. Helle Müller Petersen navodi kako je komercijalna učinkovitost postignuta uspješnim menadžmentom vrijednostima.
>>> Ove žene godinama suvereno vladaju hrvatskom poslovnom scenom
Prije no što je došla u naše predjele, počasna je gošća konferencije Žene u biznisu kao potpredsjednica komercijalnog i strateškog planiranja u Carlsbergu Kina napravila dugoročni strateški plan za kinesko tržište u kojem je definirala ‘gdje i kako igrati kako bi pobijedili u sadašnjem i budućem okruženju‘.
Budući da je s njom u timu uspjeh nekako zagarantiran, ne čudi što je prošle godine Hrvatska zabilježila rekordnu konzumaciju piva. Ipak, takav ‘bljesak‘ pivarske industrije nije posljedica njezina dolaska, već mu he najveći doprinos dalo održavanje Europskog nogometnog prvenstva.
Na godišnjoj konferenciji HORECA industrije u Opatiji prošle je godine kao novoimenovana predsjednica Uprave Carlsberg Hrvatska i Mađarska Müller Petersen izjavila kako se industrija zapravo prilagođava potrebama tržišta piva koje uz domaće čine i strani potrošači, turisti.
- Potrebno je osigurati ponudu za turiste koji nemaju jednake navike kao domaći potrošači, a koji imaju snažnu kupovnu moć. U godinama koje dolaze moramo ponuditi novi sadržaji poput tečaja za kuhanje, gdje ćemo ponuditi mogućnost sparivanja s pivarskim proizvodima, istaknula je prilično samozatajna i medijski neeksponirana Helle Müller Petersen iz čega se može naslutiti čemu će Carlsberg pridavati najviše pažnje u Hrvatskoj.
Ne propustite priliku za druženje s ovom iznimnom lidericom i, ako još niste, prijavite se na vrijeme za sudjelovanje na Liderovoj konferenciji Žene u biznisu jer se već godinama traži mjesto više.
Detaljnije o poslovnim postignućima predsjednice Uprave Carlsberga Hrvatska i Mađarska pročitajte ovdje.