Digitalizacija još uvijek nije ozbiljnije ušla u HoReCa sektor, posebno u Hrvatskoj, zbog čega je na drugom HoReCa MeetUpu, održanom u utorak u Inovacijskom centru HUB385, Metro Cash & Carry predstavio digitalna rješenja za hotelijere i ugostitelje, odnosno mogućnost besplatnog kreiranja i hostinga web stranice te korištenje besplatne aplikacije za online rezervacije.
Tomislav Kostanjevec, specijalist za digitalne platforme Metro CC Hrvatska, ilustrirao je kolikom brzinom nove tehnologije utječu na ugostiteljstvo na primjeru francuskog hotela s pet zvjezdica koji još 2015. godine nije imao Wi-Fi, dok se velik dio komunikacije i poslovanja odvijao uz pomoć telefona i telefaxa. Stoga su u ožujku telefonski anketirali niz hrvatskih hotela, restorana i barova manje i srednje kategorije te utvrdili kako najčešće koriste Facebook (72 posto), nakon čega slijede web stranice (56 posto, u slučaju hotela čak 85 posto) i Instagram (34 posto).
>>>Digitalizacija HoReCa kanala glavna tema u HUB-u 385
Ono što najviše zabrinjava, ističe Kostanjevec, jest činjenica da gotovo polovica, točnije 44 posto anketiranih ugostitelja još uvijek nema ni internetsku stranicu, kao i da se čak 82 posto rezervacije obavlja telefonom.
Digitalizacija donosi optimizaciju troškova, podizanje kvalitete usluga, veću efikasnost i, u konačnici, konkurentsku prednost, a preko njihove aplikacije svoje web stranice izradilo je već 50.000 inozemnih restorana. Zahvaljujući tim aplikacijama, korisnicima se nude i neke nove mogućnosti poput dobivanja SMS podsjetnika s Google kartama, izgradnja personalnog odnosa s ugostiteljima, kao i definiranje ‘Happy Houra‘.
>>>Demografski pad diktira trendove i u Horeca industriji
Aktualne trendove u digitalizaciji predstavio je Arnd Philipp Stoehr,direktor strateškog razvoja Metro AG-a, i naveo kako će do 2050. godine 80 posto svjetskog stanovništva živjeti u gradovima, dok će već 2025. oko 30 posto stanovnika Europske unije biti starije od 65 godina.
Generacija koja polagano postaje najizraženija u HoReCa sektoru su takozvani ‘milenijalci‘. Oni troše više od svojih roditelja, više su putovali, skloni su praćenju gastro trendova i novih pojava na tržištu. Naviknuti na kupovanje putem Smartphonea (prema istraživanju čak 43 posto ih ‘šoping‘ obavlja iz kreveta), ne žele čekati hranu, traže zdrave proizvode i zabrinjava ih GMO. Odgovor na njihove prohtjeve prema Stoehru se nalazi u spajanju usluga (primjerice knjižara plus kafić) te konceptu prema kojem je restoran samo zadnji korak, dok se većina hrane za restorane-klijente priprema u manjim, odvojenim kuhinjama.
>>>Agrolaguna: Nova linija vina isključivo za HoReCa kanal
Tijekom panela posvećenog ovoj temi, predstavnici Catering Kvatrića Mia Bezjak i Marko Živković te Luka Jureško, voditelj marketinga lanca restorana Submarine Burger, posebno su se osvrnuli na društvene mreže kao važan alat u poslovanju i komunikaciji. Sve veći problem, smatra Jureško, su takozvane lažne kritike na Facebooku, vani jedno od najčešće korištenih "oružja" u obačunavanju s konkurencijom. Riječ je o korisnicima koji kreiraju lažne profile te dodijeljuju najniže ocjene nekom ugostitelju, na taj način mu upropaštavajući ugled.