Europska banka za obnovu i razvoj kupila je za 70 milijuna eura 25 posto tvrtke D Marinas B.V., holding kompanije koja upravlja mrežom pod brendom D-Marin, što je važna vijest za Hrvatsku jer će se, osim za marine u Turskoj i Grčkoj novac preliti i u marine Mandalina u Šibeniku, Dalmaciju kod Zadra i Borik.
>>>EBRD sa 70 milijuna eura preuzima oko 25 posto udjela u kompaniji D-Marin
Prema Strategiji upravljanja nautičkim turizmom do 2019. godine Hrvatska je od ovog oblika turizma trebala uprihodovati 15 milijardi kuna. No zarada još nije dosegnula ni milijardu kuna, a s 11 milijardi eura ukupnih prihoda od turizma ona u cjelokupnoj zaradi od ove grane gospodarstva danas čini udio od tek skromnih jedan posto.
Istovremeno, podaci govore kako je domaćim morskim lukama lani prošlo 202 tisuće plovila, što je donijelo prihod od 855 milijuna kuna (rast od 11 posto u odnosu na godinu ranije), a na stalnom vezu bilo je 13 tisuća plovila.
>>>FOTO: Započeo najveći sajam Nautike u desetljeću
Problem je u tome što se nije radilo planski, kažu stručnjaci za Jutarnji. Nisu se gradile nove marine, nije se ulagalo u državnu kompaniju ACI, legislativa je nedorečena i nesređena, a državna birokracija je nespremna.