Početkom godine Mark Zuckerberg najavio je velike promjene na Facebooku predstavljajući ih kao nešto što čini za dobrobit korisnika i koristeći fraze poput "give people the power" (davanje moći ljudima) i "time well spent" (kvalitetno provedeno vrijeme).
>>>Pet stvari koje ubijaju produktivnost
No te promjene zapravo su napravljene s ciljem da korisnike navedu da na toj popularnoj društvenoj mreži provedu što više vremena, a jedan od mamaca koji odvlače fokus sigurno su notifikacije.
"Sanja je trenutno online", "Nino je objavio prvi post nakon dugo vremena", "Alica vas je tagirala na slici", "Zvonka, Damir i Bojana su zainteresirani za događaje blizu vas" samo su neke od notifikacija koje primamo od društvenih mreža čak i kada nismo aktivni na njima, ali dobro znamo da ćemo čim primijetimo svjetlosnu obavijest na svom telefonu ili čujemo ‘ping‘, odmah otići vidjeti o čemu se radi i zatim na društvenoj mreži provesti još barem pola sata i gubiti vrijeme.
>>>Sean Parker: Facebook smo izgradili na ljudskoj ranjivosti
Nedavno je i Twitter objavio kako će korisnike češće obavještavati o stvarima iz područja njihovog interesa, što zapravo znači samo još dodatnog bombardiranja notifikacijama.
Korisnici, čini se, ipak nemaju kontrolu u svemu tome, a dok se društvene mreže grebu za njihovu pažnju nemaju ni mnogo mogućnosti izbora u tome kako troše svoje vrijeme (osim ako bace mobitel), što opravdano izaziva gnjev. Možda ste primijetili i kako dosta vaših prijatelja u posljednje vrijeme objavljuje svoje privremeno povlačenje s društvenih mreža.
>>>Usamljenost i društvene mreže jednako smrtonosni kao pušenje
Vice i Medium u svojim su člancima vrlo dobro opisali problem, pozivajući da se korisnike prestane maltretirati nevažnim obavijestima te upozoravajući na potrebu dizajniranja softvera koji uzima u obzir kvalitetu života korisnika.
Borci za pravo na izbor kako provodimo svoje vrijeme pojavili su se u obliku pokreta Time Well Spent, grupe dizajnera koji pozivaju svoje kolege da pri kreiranju aplikacija misle na korisnike i ugrade opciju Do Not Disturb (Ne smetaj) koja bi im omogućila da odrede vremenski period u kojem ne žele primati nikakve notifikacije. Ideju su predstavili u TED govoru.
Treba osvijestiti činjenicu da su i društvene mreže tu zbog korisnika, da zapravo ovise o njima i posjeti koju dobivaju, te im je u interesu, kao i svakoj uslužnoj djelatnosti, da ti korisnici budu zadovoljni.
>>>Facebook je alat za nadzor rebrandiran u društvenu mrežu
Dosta stvari u svojim užurbanim životima ne možemo kontrolirati, no kako provodimo slobodno vrijeme je nešto na čemu definitivno treba inzistirati i nešto za što je vrijedno "gubiti vrijeme".