Hrvatske tvrtke u odnosu na lani naplatile su manje faktura, kraći su im bili rokovi dospijeća, ali i period u naplati potraživanja. Pokazali su to rezultati istraživanja o navikama i rokovima plaćanja te razlozima zbog kojih se računi ne podmiruju na vrijeme. Istraživanje je provela tvrtka EOS Matrix, a u uvodnom dijelu Liderovog okruglog stola Upravljanje potraživanjima– pokretač rasta tvrtki predstavila njezina direktorica Barbara Cerinski.
Istraživanje se u Hrvatskoj provodi petu godinu zaredom, u Europi ima desetogodišnju tradiciju. Ove godine u njemu je sudjelovalo 3200 tvrtki iz 16 europskih zemalja.
>>> Pravda za sve: HOK i Ministarstvo poduzetništva obrtnike tjeraju da rade na crno
Trendovi su u Europi pozitivni, svake godine sve veći broj dužnika podmiruje svoje obveze u dospijeću, a Hrvatska ove godine malo stagnira. U Hrvatskoj je 2017. naplaćeno 76 posto obveza u odnosu na lani kada ih je naplaćeno 78 posto. Što se tiče rokova dospijeća, tu smo u europskom prosjeku od 35 dana, dok Njemačka, primjerice, ima vrlo kratke rokove od 24 dana, a tamošnje tvrtke uspiju naplatiti 83 posto.
U prezantaciji smo čuli i da bi 30 posto tvrtki u Europi podiglo cijene proizvodima i uslugama kako bi kompenzirali efekt neplaćanja, dok bi njih 22 posto zaustavilo zapošljavanje, odnosno smanjilo broj zaposlenih. U Hrvatskoj je potrebno dodatnih 20 dana za naplatu potraživanja, u čemu naše tvrtke nisu najgore u Europi, ali su pri dnu.