Gotovo 80 posto ispitanih roditelja podupire uvođenje informatike kao obveznog predmeta u pete i šeste razrede osnovne škole, a ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak poručila je u srijedu na 10. danima elektroničkih medija da će mjerodavno ministarstvo i dalje raditi kako bi se svim učenicima omogućilo učenje informatike u "školi za život".
Ministrica Divjak sudjelovala je na panelu "Djeca i mladi - izazovi života u medijskom svijetu", priređenom u sklopu 10. dana elektroničkih medija što se održavaju u LifeClass Termama Svetom Martinu. Predstavljeni su rezultati istraživanja "EU Kids Online", prvog nacionalnog komparativnog istraživanja o medijskim navikama djece i roditelja te sigurnosti djece na internetu, koje je Hrvatska završila prva od 33 uključene države.
>>>Divjak: Povećanje izdvajanja za znanost i obrazovanje je nužnost
U istraživanju je sudjelovalo 1017 djece u dobi od devet do 17 godina i isto toliko roditelja. Prema rezultatima istraživanja koje je iznijela Dunja Potočnik iz Instituta za društvena istraživanja, 75 posto djece može do interneta kada poželi, njih 72 posto primilo je neprimjerene poruke, a 73 posto neželjeni seksualni sadržaj. Internetom se za domaću zadaću na dan koristi tek desetina učenika, a o njemu s roditeljima češće razgovaraju mlađa djeca. Istraživanje je pokazalo i da informatiku kao obvezni predmet podupire gotovo 80 posto roditelja, a obrazovnu reformu njih 71 posto.
Ministrica oduševljena potporom informatici i reformi obrazovanja
- Oduševljena sam rezultatima o podršci. Uložit ćemo dodatne napore da to krene u život, edukacijom nastavnika i opremanjem škola, komentirala je ministrica rezultate istraživanja te dodala da gotovo sva djeca imaju pristup internetu, ali se njime rijetko koriste za učenje jer ih, ocijenila je, to nismo naučili.
>>>Divjak pozdravila početak ‘digitalnog opismenjavanja nacije’
Smatra kako moramo iskoristiti želju učenika i naučiti ih da se internetom koriste za učenje, pri čemu je ključna edukacija nastavnika. Ocijenila je da imamo dobre dokumente, recenzija za informatiku pokazuje da je dobro pripremljena, ali to je tek podloga, a naglasak, poručila je, "treba biti na nastavniku i učeniku".
Igor Kanižaj s Fakulteta političkih znanosti istaknuo je kako treba povećati i razinu medijske pismenosti roditelja te političara i ljudi na ključnim mjestima. O iskustvima iz škola govorile su ravnateljica Osnovne škole Kustošija u Zagrebu Gordana Kajić i nastavnica u Osnovnoj školi Većeslava Holjevca u Zagrebu Anita Kiš.
>>>Informatika napokon postaje obvezna
Ministrica je istaknula ‘dva recepta‘ za uspjeh obrazovne reforme - pozitivan odnos prema promjenama te spremnost da učimo jedni od drugih.
- Svi smo odgovorni, počevši od roditelja i učenika pa do medija, da mlade naučimo medijskoj kulturi, da znaju prosuđivati informacije, da se znaju ponašati na internetu. Djeca su jako ranjiva, ulaze u medijski prostor, u virtualnu stvarnost otvorena srca i duše, s dječjom radoznalošću, i to bi trebalo zaštititi. Moramo ih informirati o opasnostima, a najbolja zaštita je preventiva i edukacija, poručila je ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak.