Većina hrvatskih webshopova, barem onih četrdeset pet koji su ove godine konkurirali za nagradu eCommAwards, imala je iste boljke i ponavljala slične greške kao lani, zaključak je kratke analize stanja koju su u petak, uoči proglašenja najboljih, dali članovi žirija.
Marko Pačar iz agencije Degordian, zadužen za kategoriju SEO, smatra da je u odnosu na prošlu godinu bilo korekcija pošto je ‘većina poslušala savjete‘. Nedostaci su svakako činjenica da u našim webshopovima i dalje često ne možete pronaći opis proizvoda, kao i nedovoljno dobar sustav filtriranja.
- Boljke naših webshopova iste su kao one s kojima se webshopovi susreću vani i dosta su jednostavne za riješiti, zaključio je Pačar.
Previše rijetko mijenjanje i ‘updejtanje‘ sadržaja problem je koji je istaknuo Nebojša Grbačić iz agencije Cvoke u kategoriji Content, pošto je kod puno prijavljenih webshopova primijetio da se ‘content‘ na stranici nije promijenio od prošle godine. Također, mnogi webshopovi nude premium proizvode, dok im webshopovi izgledaju jeftino.
- Situacija, međutim, u cjelini nije loša, kazao je Grbačić.
Odvjetnica Dijana Kladar birala je najbolje u kategoriji Legal i naglasila da većina hrvatskih web trgovaca previše inzistira na privoli kupca koja bi u čitavoj priči trebala biti na zadnjem mjestu.
- Nakon uvođenja GDPR-a trgovci zbog straha od kažnjavanja za sve traže privolu, rekla je Kladar.
Aron Stanić iz tvrtke Inchoo bio je zadužen za kategoriju UX, kategoriju u kojoj se tražilo najbolje korisničko iskustvo. Situacija se po njegovom mišljenju popravila, a vlasnicima webshopova preporučio je da ‘pokušaju razmišljati o tome kako kupci prolaze kroz njihov webshop‘, kao i da potraže mišljenja, odnosno anketiraju one koji inače ne kupuju na takvim webshopovima.