Sa zapaljenjem neispravnih autobusa, bahatim vozačima koji se ne drže voznoga reda, netransparentnim voznim redovima i nejasnim cjenicima voznih karata više ili manje suočeni su putnici u javnom gradskom i prigradskom prijevozu u pojedinim našim gradovima.
Oni u selima udaljenijima od gradova imaju i većih problema. Muku muče s manjkom linija koje autobuseri sve više ukidaju jer su im zbog malog broja putnika i skupoga goriva postale ekonomski neisplative. Privatni prijevoznici nemaju za njih interesa, ali imaju za rentabilnim linijama u velikim gradovima, kojima u većini slučajeva upravljaju komunalna prijevoznička poduzeća. S druge strane, u ruralnim sredinama i malom broju putnika, ali uz realizaciju novih prijevozničkih koncepata, dodatnu priliku za zaradu vide novi igrači koji danas ne posluju u tom tržišnom segmentu. Buduće promjene na tržištu javnog prijevoza nagovještava najveći autobusni prijevoznik, a nove prijevozničke koncepte koji se kriju iza sintagmi mikroprijevoz putnika i integrirani prijevoz putnika donosi potkraj travnja prihvaćeni novi Zakon o prijevozu u cestovnom prometu.
>>> Njemački FlixBus počeo prevoziti i Amerikance, izravno prijeti slavnom Greyhoundu
Prvi i za sada jedini veliki autobusni prijevoznik koji je javno iskazao interes za ulazak u segment javnog gradskog prijevoza jest Arriva Hrvatska. Učinio je to njihov predsjednik Uprave Dražen Divjak u ekskluzivnom intervjuu Lideru u rujnu prošle godine, rekavši da su u fazi razgovora s jedinicima lokalne samouprave kako bi vidjeli je li koja od njih zainteresirana za uvođenje električnih autubusa, ekološki održive usluge transporta u gradovima koju im Arriva stavlja na stol. Osam mjeseci poslije razgovori su postali osjetljivi pregovori u završnoj fazi.
Hoće li Hrvatska postati nova Florida i za što su sve otvoreni u Flixbusu i Uberu čitajte u novom broju tiskanog ili digitalnog Lidera.
Svoj primjerak Lidera potražite na svim kioscima Tiska i iNovina.