Coca-Cola HBC Hrvatska u petak je predstavila izvješće o održivom poslovanju za prošlu godinu, nakon čega je o osvještenosti hrvatskih i svjetskih kompanija o takvom načinu poslovanja održana i panel rasprava.
Ruža Tomić Fontana, glavna direktorica Coca-Cole HBC za Hrvatsku, Sloveniju i BiH u uvodnoj je riječi istaknula kako je njezina tvrtka prvo takvo izvješće objavila još 2003. godine, što je čini pionirom održivog i društveno odgovornog poslovanja u našoj zemlji. Izvješće, napravljeno slijedeći standarde Svjetske inicijative za izvješćivanje (Global Reporting Initiative ili GRI), pripremili su u suradnji s Ekonomskim institutom.
>>>Održivo poslovanje vrijedno kopiranja
Tomić Fontana je predstavila i najzanimljivije podatke iz spomenutog izvješća prema kojima se Coca-Cola žčetiri godine nalazila na vrhu Dow Jonesovog indeksa održivosti, a naglasila je i da je od ukupno 151,4 milijuna litara bezalkoholnih pića namijenjenih hrvatskom tržištu čak osamdeset posto iliti 121,8 milijun litara proizvedeno u Hrvatskoj.
Pohvalila se i da su u 2017. godini potrošnju vode smanjili za jedanaest posto, otpad za čak polovicu te su organizirali niz projekata važnih za zajednicu, kao što je ‘Coca-Cola pomaže mladima‘ u sklopu koje su educirali 1.200 mladih ljudi i otvorili tri javna studentska središta (Dubrovnik, Osijek i Pula).
>>>Društveno odgovornim poslovanjem unaprjeđuje se i biznis i zajednica
Njihova kompanija stalno organizira i edukacije svojih zaposlenika, dok je prosječna plaća tih zaposlenika za 23 posto je veća od prosjeka u industriji pića i iznosi 11.700 kuna bruto.
Vedran Recher s Ekonomskog instituta, jedan od autora izvješća, otkrio je da su tijekom rada na istom unutarnje i vanjske dionike anketirali o ‘temama visoke materijalne važnosti‘ kao što su smanjivanje izravnog utjecaja na okoliš i potrošnje vodnih resursa. Coca-Cola, dodao je, u prošloj je godini sto posto električne energije dobivala iz obnovljivih izvora i uvela regulativu prema kojoj sva njihova vozila moraju biti mlađa od četiri godine.
>>>Tvrtka MEP dobila nagradu HUP-a za društveno odgovorno poslovanje
U panel raspravi Tomić Fontana je naglasila kako svrha njihove tvrtke nije stvoriti dodanu vrijednost samo za dioničare, već za sve segmente društva.
Ovakva izvješća, objasnio je profesor na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu Mislav Ante Omazić, u budućnosti će biti obavezna, dok ih sada, usprkos europskim direktivama, u Hrvatskoj godišnje objavljuje maksimalno dvadeset do trideset kompanija.
>>>Održivom ambalažom do smanjenja otpada, povećanja recikliranja i novih zelenih radnih mjesta
Mirjana Matešić, ravnateljica Hrvatskog poslovnog savjeta za održivi razvoj, objasnila je i da velik broj naših kompanija objavljuje konsolidirana, grupna izvješća ili ih podatke o održivom poslovanju ugrađuje u redovna godišnja izvješća. Gospodarstvo se, smatra Matešić, u načelu opire obvezama jer predstavljaju trošak, a poanta ovakvih izvješća nije samo izvijestiti, nego nuditi rješenja i nove ideje. Stvar ne može funkcionirati ako se ne uključi i management koji vodi kompaniju.
Predsjednik Uprave i predsjednik Udruženja društava za upravljanje investicijskim fondovima HGK Hrvoje Krstulović prognozirao je da kompanije koje se neće pridržavati pravila održivog poslovanja neće moći opstati.
Na pitanje kakva je po tom pitanju trenutna situacija u Hrvatskoj, glavni urednik Lidera Miodrag Šajatović rekao je kako ‘prvo morate postati uspješna kompanija da bi mogli razmišljati o održivom poslovanju‘. Iz novinarskog kuta usporedio je održivo poslovanje s nogometnim sucem, istaknuvši da kompanije koje rade dobre stvari mediji neće primijetiti. Coca-Cola, poručio je Šajatović, radi dobru stvar i svojim primjerom tjera ljude da počnu razmišljati o utjecaju na okoliš.