Prošle godine je Hewlett Packard (HP) na globalnoj razini zabilježio vrlo dobre prodajne rezultate, predstavljen je niz noviteta, a ulaganja u nove proizvode i dizajn se nastavljaju. Generalni direktor HP-a za Adria regiju Primož Polajnar otkriva za čitatelje Lidera što se priprema za ovu godinu, koji su najpopularniji uređaji, kao i koliki je interes za tehnologijom 3D printanja u regiji.
HP je u zadnjem kvartalu prošle godine bio jedan od dominantnijih igrača na tržištu, a tržišni udio je znatno porastao. Čemu to pripisujete?
- Prvenstveno to pripisujemo činjenici da dobro radimo, a drugo je da smo cijeli naš portfelj računala i printera malo osvježili i poboljšali te ih napravili boljima za upotrebu. Kod korisnika se vidi da su zadovoljniji, što nam je povećalo udio tržišta, koji je sada stvarno visok.
>>>VIDEO: HP predstavio OMEN X – prijenosnik za ‘hard core’ gejmere
Koje su najznačajnije razlike između rada s poslovnim i privatnim korisnicima?
- U poslovnom segmentu radimo s velikim korisnicima, kupcima koji kupuju na veliko kroz tendere ili pak traže ponude na više strana i od različitih dobavljača. Dosta im je važna usluga, odnosno da se nakon implementacije na uređaj stavi image njihovog softvera, da dobiju uslugu trogodišnjeg jamstva, kao i da imaju na raspolaganju dobru mrežu za servisiranje. Privatni kupci su drugačiji, oni kupuju u dućanima ili online, vode se dizajnom, obično su cjenovno osjetljiviji i ne traže izričito, recimo, trogodišnje jamstvo, no ako ga dobiju sretni su.
[caption id="attachment_337005" align="aligncenter" width="750"] Primož Polajnar, Foto: Dražen Lapić/Lider[/caption]
Prije nešto više od dvije godine HP se razdvojio na HP Inc. i Hewlett-Packard Enterprise. Što se od tada promijenilo?
- Za nas kao HP Inc. nije se promijenilo mnogo, osim da smo postali fleksibilniji i brži kod odgovaranja na upite tržišta i jednostavniji kad gledamo poslovne procese. Još više ulažemo u istraživanje i razvoj uspoređujući s nekoć jednim HP-om.
Fokusirani smo na ono što radimo. Ne bavimo se stvarima koje su izvan naše kontrole, dosta radimo na tome da pratimo strategiju koja je stvorena prije dvije godine, da stvorimo infrastrukturu. Veći smo fokus stavili i na dizajn samih proizvoda kako bi se čim više približili zahtjevima tržišta i samih korisika. U tom procesu stvorili smo niz novih proizvoda i inovacija koje smo lansirali na tržište te koje ćemo još lansirati.
Primjerice, noviteti su nam 3D printing, 3D kamere, nova prijenosna računala, nova stolna računala, radne stanice, a čak i printer koji smo poslali u svemirsku stanicu.
>>>Strategija 2030 – Tehnološki poduzetnici: Svijet se drastično mijenja, moramo se pripremiti
Koji su trenutno najprodavaniji uređaji i što još HP planira predstaviti u skorije vrijeme?
- Najviše se prodaju HP prijenosna računala, gdje je ime HP jedno od najpopularnijih na svijetu, ali i u Hrvatskoj. Poznati smo kao printerska firma i u tom segmentu smo još uvijek broj jedan, a potrošni materijal je i dalje naš core biznis.
Od zanimljivih noviteta koji dolaze je definitivno 3D printing koji će u bliskoj budućnosti biti zanimljiv velikom dijelu industrija, posebice u medicini. U cijelom svijetu smo na vodećoj poziciji kada je riječ o radnim stanicama. Virtualnu stvarnost (VR) ne radimo samo za gaming i gamere, već i za poslovni svijet, a tu je i proširena stvarnost koja oplemenjuje VR. Dolazi nam niz noviteta, aktualan projekt trenutno je printanje matičnih stanica tako da ćemo za par godina vidjeti možemo li napraviti bubrege ili ne. Nadam se da će tu HP uz podršku znanstvenika odigrati važnu ulogu.
[caption id="attachment_337004" align="aligncenter" width="669"] Primož Polajnar, Foto: Dražen Lapić/Lider[/caption]
Kakvo je trenutno zanimanje za 3D tehnologiju u Adria regiji?
- U Hrvatskoj i cijeloj regiji polako počinjemo s 3D tehnologijom, a sam proces izbacivanja na tržište je dosta kompleksan jer su nam potrebnu veliki i jaki partneri koji mogu investirati u takvu tehologiju, kupiti demo uređaje, imati zalihe potrošnog materijala i raznih drugih materijala koji se koriste. Dobili smo više od 100 upita iz cijele regije, a interes je velik prvenstveno jer smo prije nekoliko mjeseci izbacili na tržište dva nova 3D uređaja koji spadaju u segment jeftinijih 3D pisača.
Kakva je strategija i koji su planovi za naredno razdoblje?
- Korporacija nam uvijek nalaže da moramo rasti u svakom kvartalu što i pokušavamo. U principu držimo se toga da nam core dio, koji nam na kraju dana daje kruh, zadržimo u tim okvirima, odnosno u segmentu prijenosnih računala, printera i potrošnog materijala pokušat ćemo rasti još više nego do sada. Istovremeno, fokusirani smo na stvari za koje trenutno ne postoji toliki interes, no u bliskoj budućnosti će postojati velik interes, kao na primjer gaming, PC, VR, 3D tehnologija i slično. Strategija nam je, dakle, zadržati core dio poslovanja u kontinuiranom rastu, te investirati u dio koji će biti značajan u budućnosti i da iz njega jednog dana stvorimo profit.