U riječkoj Gradskoj vijećnici u petak su predstavnici 22 grada potpisali povelju o pokretanju projekta mreže Kreativni gradovi Hrvatske, koji je usmjeren na razvoj, suradnju i vrednovanje praksi te razmjenu iskustava u poticanju jačanja kreativnih i kulturnih djelatnosti.
Riječki gradonačelnik Vojko Obersnel ustvrdio je kako je svako okupljanje gradova korisno, prvenstveno zbog razmjene iskustava, odnosno kako bi netko predstavio da je učinio što drugi nisu.
>>>Aik van Eemeren: Vlast budućnosti pri odlučivanju stavlja građane na prvo mjesto
Kazao je kako je u programu Europske prijestolnice kulture u 2020. u Rijeci naglasak u jednom segmentu na razvoju kreativnih industrija, jer se prepoznala njihova važnost za razvoj grada. Za tu će se namjenu, najavio je, urediti prostor nekadašnje tvornice papira površine oko 3000 četvornih metara za razvoj kreativne start-up industrije, u što će se uložiti oko pet milijuna kuna iz EU fondova za projekt riječke urbane aglomeracije.
Gradonačelnik Zaboka Ivan Hanžek je, kao predstavnik Udruge gradova, naveo kako je kreativnost industrija budućnosti te da bi gradovi, koji imaju zadatak dizati mnogo toga u društvu na višu razinu, trebali mnogo više pažnje posvećivati ovom području.
>>> Sofianopoulos: ‘Pametni gradovi’ potiču korištenje obnovljivih izvora energije
Predsjednica Hrvatskog klastera konkurentnosti kreativnih i kulturnih industrija Ivana Nikolić Popović, govoreći o značenju ovog tipa industrija, istaknula je da su u Europi treća gospodarska grana po snazi. Ovaj klaster i Udruga gradova su organizatori potpisivanja povelje.
Potpisali su je gradovi Rijeka, Donja Stubica, Zlatar, Pregrada, Osijek, Čakovec, Vrgorac, Šibenik, Vodice, Kastav, Đakovo, Jastrebarsko, Drniš, Zabok, Ludbreg, Koprivnica, Pleternica, Oroslavje, Zadar, Kaštela, Ozalj Zagreb.
Liderova konferencija Smart Cities 2018
Koliko je koncept ‘pametnoga grada’ zaživio u Hrvatskoj? Koliko je napredovala primjena gradskih aplikativnih rješenja i smart city usluga? Što se radi u vezi s infrastrukturnim rješenjima, prometnim rješenjima i mobilnosti, sustavima javne rasvjete, energetski učinkovitom gradnjom, smanjivanju emisije CO₂ i primjeni obnovljive energije? To i mnogo više saznajte 17. travnja na Liderovoj konferenciji Smart Cities 2018. Broj mjesta je ograničen, prijavite se na vrijeme.
Osim razvoja potencijala kulture i umjetnosti na lokalnim raznima i sektora kreativnih i kulturnih industrija, kroz mrežu Kreativnih gradova radit će se na razvoju identiteta gradova te na educiranju o važnosti brendinga za razvoj destinacije. Također, poticat će se razvoj inovativnih turističkih atrakcija baziranih na lokalnim vrijednostima, povijesnoj i sakralnoj baštini, promociji domaćih autora i umjetnika te poduzetničkih inicijativa i inovativnih turističkih zajedničkih projekata gradova.