International Business Machines (IBM) zabilježio je u četvrtom lanjskom kvartalu pad prihoda već 19. tromjesečje zaredom, no porasli su prihodi tog tehnološkog diva u novijim područjima, poput usluga povezanih s ‘cloud‘ poslovanjem i analitikom.
>>>IBM otvara centar za tehničku potporu korisnicima u Hrvatskoj
Prema poslovnom izvješću objavljenom u četvrtak, prihodi kompanije pali su u proteklom tromjesečju za 1,3 posto u odnosu na isti kvartal prethodne godine, na 21,77 milijardi dolara. Čista je dobit, pak, porasla na 4,5 milijarde dolara, u odnosu na 4,46 milijardi dolara godinu dana prije, djelimice poduprta i nižim stopama poreza. "Strateški imperativi"
Prihod od "strateških imperativa" tvrtke, koji uključuje ‘cloud‘ i mobilno računarstvo, analitičku obradu podataka, socijalni i sigurnosni softver, porastao je na godišnjoj razini u četvrtom tromjesečju prošle godine 11 posto, na 9,5 milijardi dolara. Prihodi iz tih područja činili su lani 41 posto ukupnih prihoda IBM-a.
Prihodi IBM-a od cloud computinga porasli su 33 posto na godišnjoj razini. To poslovanje obuhvaća usluge, poput Softlayera, koji kompanijama daje u najam online prostor za pohranu, te ‘cloud‘ platforme BlueMix.
Porezna reforma
Tranzicijski napori glavne izvršne direktorice Ginni Rometty urodili su rastom prihoda na nekim područjima u posljednjih nekoliko tromjesečja, a novija poslovanja podupiru ta nastojanja.
Rometty također podupire prijedlog porezne reforme novoizabranog predsjednika Donalda Trumpa. Tim prijedlogom će kompanijama u SAD-u biti omogućeno da ulažu u izobrazbu i obrazovne programe za svoje zaposlenike, napisala je u svom pismu Trumpu u studenom Rometty.
>>>IBM uložio 200 milijuna dolara u Svjetski centar za razvoj IoT i umjetne inteligencije Watson
Najveća globalna uslužna tehnološka tvrtka, s više od 350.000 zaposlenih u svijetu već je dulje vrijeme u tranziciji, pa joj prihodi padaju već 19 kvartala zaredom.
Već se dulje vrijeme u restrukturiranju nastoji riješiti dijelova koji donose manju zaradu ili gubitke, a preusmjeriti svoje poslovanje prema ‘cloud‘ i uslugama mobilne sigurnosti. No, to i dalje nije dovoljno da bi se sasvim nadoknadila slabost poslovanja drugih dijelova, uslužnog i hardverskog segmenta, te 105 godina stare kompanije.