Radovi na prvoj željezničkoj pruzi izgrađenoj u Hrvatskoj nakon 40 godina uglavnom su dovršeni, a oko 200 milijuna kuna vrijedna pruga duljine 12 kilometara s popratnom stajališnom i drugom infrastrukturom u pokusni bi rad trebala biti puštena u lipnju. Uz to što će dugo zjapiti bez putničkog prometa, problem je i što pruga ne vodi nikamo.
Dionica pruge Gradec-Sveti Ivan Žabno, novi lokalni spoj na moderniziranu prugu Dugo Selo-Križevci, za 50-ak minuta će skratiti vožnju vlakom od Zagreba do Bjelovara. S tim je ciljem iz Europskog fonda za regionalni razvoj za izgradnju prve pruge nakon 40 godina povučeno 85 posto od 203,4 milijuna kuna. S tim su ciljem u jesen 2015. započeli radovi koji se ovih dana ubrzano privode kraju. Izgrađena su tri nova željeznička stajališta, rekonstruirane kolodvorske zgrade, izgrađeni nadvožnjaci, podvožnjaci i jedan most, izgrađene spojne i obilazne ceste.
Dozvola za puštanje u promet krajem rujna
- Radovi na izgradnji pruge na dionici Gradec - Sveti Ivan Žabno velikim su dijelom dovršeni. Sve radnje koje se sada izvode na ovoj dionici nove pruge priprema su za interni tehnički pregled i preuzimanje radova. Nakon zimske stanke počelo se s otklanjanjem nedostataka. U lipnju se očekuje početak pokusnog rada nove pruge. Isto tako prema planiranom rasporedu u lipnju će se pokrenuti postupak ishođenja uporabne dozvole pri Ministarstvu graditeljstva i prostornog uređenja. Krajem rujna očekuje se izdavanje rješenja od Agencije za sigurnost željezničkog prometa za puštanjem u promet ove pruge – odgovorili su na Liderov upit iz HŽ Infrastrukture.
Pruga naprasno staje, priključak na novi kolosijek nije izgrađen
Kada pruga krajem rujna bude puštena u pogon bit će to do daljnjega lokalna pruga između mjesta Gradec i Sveti Ivan Žabno u Bjelovarsko-bilogorskoj županiji, ne i direktna spojka na željezničku prugu Dugo Selo-Križevci. Radovi na modernizaciji te dionice kasne, pruga bi trebala biti gotova do 2020. godine, zbog čega se od lani govori da novoizgrađena pruga neće moći biti puštena u funkciju jer novi kolosijek na koji bi se priključila nije izgrađen.
Postoji, dakako, stari kolosijek na koji se pruga može spojiti s pedesetak metara novih šina i tračnica, a prijelazno rješenje koje neće ubrzati nego vjerojatno još usporiti vožnju vlakova između Bjelovara i Zagreba uključuje presjedanje.
- Kolodvor Gradec bit će početno i završno mjesto na ovoj pruzi, s ukrcajem i iskrcajem putnika do konačnog završetka radova na poddionici Vrbovec – Križevci u sklopu projekta Dugo Selo – Križevci, kada će biti omogućeno prometovanje vlakova na relaciji Bjelovar - Zagreb bez zaustavljanja u kolodvoru Gradec. Direktni vlakovi na relaciji Bjelovar – Sveti Ivan Žabno – Gradec – Zagreb prometovat će kad se kolodvor Gradec osigura novim signalno-sigurnosnim uređajem, što je u planu do kraja godine - odgovorili iz HŽ Infrastrukture.