Već tradicionalna VIP berba na terasama vinograda uz klet Malek, koja se nalazi u blizini slovenskog grada Ormoža, okupila je zaljubljenike u vinsku kapljicu koju proizvodi obitelj Puklavec.
Na oko 600 hektara vlastite zemlje i 500 hektara vinograda kooperanata ubrano je grožđa za proizvodnju oko 30 etiketa vina vinarije Puklavec Family Wines. Riječ je jednoj od vodećih slovenskih vinarija, koju je osnovao Vladimir Puklavec.
- Vinarija Puklavec Family Wines, osim u Sloveniji, vina plasira i na tržišta Hrvatske, Engleske, Njemačke, Brazila, SAD-a, Poljske i Češke. Naša vinarija zapošljava 150 ljudi, od čega 90 stalno boravi u vinogradima. U sezoni berbe angažiramo dodatnih 200 radnika, kaže voditeljica marketinga Vinarije Sonja Erčulj.
>>> Edivo Vina: Hrvatska dobila prvu ‘podmorsku vinariju’
Susretu su se pridružile brojne poznate slovenske ličnosti, predstavnici tvrtki i medija, koji su svoju lozu sorte šipon zasadili 2014. godine te time pridonijeli povijesnoj javnoj obnovi vinograda, koji se smatra jednim od najvećih u Sloveniji. Vremenski uvjeti ove godine rezultirali su nešto manjim količinama, ali je kvaliteta grozda vrlo dobra.
- Ove godine u fokusu su nam pjenušava vina. Rastemo s pjenušcima u prodaji i kreiramo trend da se ta vrsta vina pije tijekom cijele godine, u svakoj prigodi. To su mlada i svježa vina koja su cjenovno pristupačna ciljanoj skupini kupaca, a to su mladi ljudi, dodaje Erčulj.
Inače, vina obitelji Puklavec dostupna su i u Hrvatskoj i to u Varaždinu, Čakovcu i Zagrebu. U vinariji Puklavec ističu kako im je Istra također interesantno tržište.
>>>U Konavlima otkrivena nova sorta vinove loze, ‘Dubrovačka crna’ u procesu je razmnožavanja
- Prisutni smo u Istri i Dalmaciji na raznim festivalima. Što se ukusa kupaca tiče, Slovenci i Hrvati vole slatka vina, poput rumenog Muškata i Traminca, dok sjeverni Europljani preferiraju suha vina, poput Rizlinga ili Sauvignona, otkriva Erčulj.
I na kraju jedna zanimljivost. Osim vina, u Sloveniji je pravi hit mošt koji Puklavci prodaju samo tri tjedna u godini.
- Mošt od bijelog grožđa prodajemo u plastičnoj ambalaži u supermarketima diljem Slovenije. Prodali smo već 60 tisuća boca, a na tržište plasirali i mošt od crvenog grožđa. Taj se mošt prodaje u plastičnoj ambalaži samo tri tjedna u godini, zbog ograničenog roka trajanja, rekla nam je Erčulj.