Na prugama HŽ Infrastrukture u prošloj je godini na signalnim uređajima zabilježeno povećanje neispravnosti za 6.3 posto, a kvarova za čak 11 posto, upozorili su u ponedjeljak predstavnici Sindikata prometnika vlakova Hrvatske (SPVH).
Nadalje navode kako, iako je HŽI temeljem Zakona o željeznici i Ugovora o upravljanju željezničkom infrastrukturom dužna održavati infrastrukturu u sigurnom i ispravnom stanju, po pitanju ovih negativnih trendova nije poduzela ništa.
>>>Sindikatu prometnika vlakova prekipjelo: Uhljebi HŽI-ja namjerno ugrožavaju sigurnost
Na reakciju ih je ‘natjerala‘ priča oko Željezničkog cestovnog prijelaza Sutla koji je 12. siječnja 2017. godine isključen, nakon što je ocijenjen kao nesiguran. Propisani rok za otklanjanje nepravilnosti je tri sata, no više od godinu dana kasnije, nikakvih intervencija nije bilo. Da stvar bude gora, uređaj čitavo vrijeme radi kao da je ispravan.
ŽCP Sutla, istaknuli su na presici održanoj upravo na tom prijelazu, bilo je moguće popraviti u najkraćem roku da je učinjeno sve po pravilima struke.
>>>HŽPP od Končar – Električnih vozila naručio četiri nova vlaka
Napominju i kako unutar HŽI postoje osobe koje se na sve načine trude zaobići obavezu uklanjanja smetnji koje utječu na siguran rad postojeće opreme.
Također, radnici stručnih službi HŽ Infrastrukture nesavjesnim radom iz samo sebi znanih razloga svjesno ugrožavaju živote cestovnih korisnika i pješaka na željezničko-cestovnim prijelazima, zbog čega su pozvali sve mjerodavne službe da istraže kaznene, moguće i kriminalne radnje u HŽ Infrastrukturi.