Pojačane provjere na šengenskim granicama Europske unije prouzročile su kilometarske kolone na graničnim prijelazima, a stroži režim otežao je poslovanje prijevoznicima robe i putnika koji su u troškove morali uračunati i višesatna čekanja. – Vrijeme je u našem poslu novac. Ako se ova situacija nastavi, imat ćemo velikih problema. Jedan kamion s vozačem i svim troškovima stoji nas 200 eura na dan. Ako imate 100 kamiona, izračunajte koliko novca gubimo. Za sada nitko nije nervozan, ali nadam se da će se situacija što prije riješiti – kaže Petar Šimić, direktor špediterske tvrtke Primacošped.
Granični režim otežava poslovanje i tvrtki Ricardo, našemu najvećem cestovnom prijevozniku. – Gotovo kao da smo se vratili u vrijeme kad smo imali carinski pregled. Stanje na granicama katastrofa je za protok robe, ne možete ništa predvidjeti, a kasnile su i isporuke. Ako vam za jednu isporuku sada trebaju dva dana, a prije vam je trebao jedan, naravno da se to osjeti na računu, nije teško izračunati da gubimo novac. Nadam se da će se ovo ludilo što prije završiti. Za sada se moramo prilagoditi, što nam drugo preostaje? – rekao nam je Milan Vrdoljak, predsjednik Uprave Ricarda.
>>> Ricardo: Da ih ima tko voziti, umjesto 20 tegljača kupio bi 40
Na granicama čekaju i autobusi, a Antun Presečki, predsjednik Uprave Presečki grupe, žali se da putnici gube ritam. – Reći ću vam samo jedan primjer, onaj autobusne linije Zagreb – Krapina – Maribor – Graz – Beč. Ako netko u Grazu treba loviti drugi prijevoz, zbog čekanja na granicama gubi ritam. Neka se otvori jedna linija samo za autobuse, nešto se mora napraviti – predlaže Presečki.
>>> SPH pozvao Vladu da hitno donese plan zapošljavanja i popuni policijske redove
Sindikat hrvatskog vozača za sada neće reagirati, kaže njegov predsjednik Miljenko Gočin. – Standardi u isporuci robe zadani su i ovo što se događa na granicama nije dobro. Prijevoznici su to već prihvatili, prilagodili se, ali nadamo se da je ovo kratkotrajno stanje i da će se naći rješenje. Ako se nastavi, sigurno ćemo na neki način morati reagirati jer na dugi rok prijevoznicima nanosi veliku štetu – zaključuje Gočin.
Pojačane provjere na šengenskim granicama uključuju skeniranje dokumenta i detaljnu kontrolu svih putnika, pa i državljana EU, a u vrijeme pojačanog blagdanskog prometa čekalo se i do šest sati.