Hrvatski Telekom, Lidl, Tele2, Konzum i Kaufland najveći su oglašivači u hrvatskim medijima u 2018., a djelatnosti u kojima se najviše ulaže u oglašavanje jesu trgovina, telekomunikacije i financije. Prema podacima agencije Ipsos, 15 najvećih oglašivača u oglase u svim medijima u 2018. uložilo je više od 3,68 milijardi kuna.
TOP 15 oglašivača u medijima u 2018.
Rang | Oglašivač | mil. kn |
1. | T - HRVATSKI TELEKOM | 363,52 |
2. | LIDL | 323,47 |
3. | TELE2 | 299,17 |
4. | KONZUM | 292,69 |
5. | KAUFLAND | 284,86 |
6. | PROCTER & GAMBLE | 265,80 |
7. | THE COCA-COLA COMPANY | 264,76 |
8. | FERRERO | 246,05 |
9. | PLODINE | 235,60 |
10. | L`OREAL | 232,41 |
11. | SPAR HRVATSKA | 197,09 |
12. | VIPNET | 181,03 |
13. | ZAGREBACKA PIVOVARA | 169,98 |
14. | A1 HRVATSKA | 161,30 |
15. | BEIERSDORF | 160,03 |
UKUPNO | 3.677,75 |
Izvor: Ipsos – MEDIApuls, 1. 1. – 31. 12. 2018.
Hrvatska udruga društava za tržišno komuniciranje (HURA) prenosi da se i lani najviše oglašavalo na TV-u, na što je otišla otprilike polovina od ukupnog iznosa neto proračuna. Nakon TV-a slijedi online – ‘social‘, ‘search‘, ‘premium display‘ i video s 20-ak posto te dnevne novine i časopisi s oko 13 posto, procjenjuje Božidar Abramović, član Uprave HURA-e. Oglašivači, dodao je, i dalje najviše ulažu u TV zbog visokog i brzog dosega, a cijena je po dosegu kod određenih ciljanih skupina najjeftinija. Online pak raste iz godine u godinu zbog dostupnosti i povećane uporabe usluga dostupnih na internetu, fiksnom i mobilnom, dok je vanjsko oglašavanje u blagom porastu jer mu doseg nije ograničen na određenu ciljanu skupinu, dodao je.
TOP 15 brendova u medijima u 2018.
Rang | Oglašivač | (mil. kn) |
1. | LIDL | 323,09 |
2. | TELE2 | 299,17 |
3. | KONZUM | 291,06 |
4. | KAUFLAND | 284,83 |
5. | T - HT | 273,32 |
6. | PLODINE | 235,60 |
7. | VIP | 170,70 |
8. | INTERSPAR | 160,13 |
9. | NIVEA | 157,83 |
10. | A1 | 149,86 |
11. | TOMMY | 118,84 |
12. | SAMSUNG | 116,02 |
13. | MCDONALD`S | 110,78 |
14. | COCA COLA | 110,34 |
15. | L‘OREAL PARIS | 107,38 |
UKUPNO | 2.908,96 |
Izvor: Ipsos – MEDIApuls, 1. 1. – 31. 12. 2018.
Abramović ističe da je procijenjeni iznos uložen u oglašavanje u glavnim hrvatskim medijima od 1,5 do 1,7 milijardi kuna, što ne uključuje razvoj kreativnih rješenja ili upravljanje odnosima sa strankama (CRM - customer relationship management). Širiti se može najviše u online oglašavanju i razvoju online medija, no kako se danas sve više kupuju smart TV uređaji koji imaju izravan pristup internetu, pa tako i YouTubeu, je li YouTube na smart TV-u – TV ili online, pita se Abramović.
TOP 15 u potrošnji prema kategorijama
Rang | Sektor | mil. kn |
1. | Prodaja / Trgovački lanci / Hipermarketi | 1.774,50 |
2. | Telekomi | 1.100,48 |
3. | Financijske institucije | 697,36 |
4. | Electronički mediji | 441,00 |
5. | Bezalkoholna pića | 393,62 |
6. | Osobna vozila | 374,67 |
7. | Pivo | 353,17 |
8. | Namještaj | 320,39 |
9. | Čokolada | 315,26 |
10. | Proizvodi za njegu kose | 255,05 |
11. | Događaji i atrakcije | 248,32 |
12. | Novine i časopisi | 239,07 |
13. | Pekarski proizvodi | 216,58 |
14. | Meso, riba i povrće | 212,38 |
15. | Konditorski proizvodi | 209,08 |
UKUPNO | 7.150,91 |
Izvor: Ipsos – MEDIApuls, 1. 1. – 31. 12. 2018.
– Prostor za širenje pokazuje se i u vanjskom oglašavanju. Go2Digital sa svojim video ‘citylightsima’ otvorio je nove mogućnosti. Nastavio se razvoj novih formata digitalnoga vanjskog oglašavanja koji će privući dodatni novac. Osim toga, vanjsko oglašavanje postaje važnije zbog sve veće fragmentacije drugih medija. U 2019. očekujemo daljnji rast u online oglašavanju i rast investicija u vanjsko oglašavanje koje dolazi pojavom digitalnih i drugih formata. Stvaranje podataka za efikasniju kupnju online oglašavanja (DMP – data management platform). Nastavit će se trend da oglašivači sve više osluškuju i prate interese ciljane skupine te svoj medijski miks bolje prilagođavaju specifičnostima ciljane skupine – rekao je Abramović.