Uskoro će se znati ime novog vlasnika mreže podružnica Hypo Alpe-Adria-Banka u Jugoistočnoj Europi. Interes za privatizaciju te mreže pokazao je da je Hypo banka, a posebno Hypo u Hrvatskoj, vrlo atraktivna akvizicija. Jedna je to od rijetkih banaka koja je i u vrijeme recesije nastavila ulagati u svoju poslovnu mrežu
Privatizacija mreže podružnica Hypo Alpe-Adria-Banka u Jugoistočnoj Europi (SEE), čiji je Hrvatska ključni dio, a koja obuhvaća Hypo banke u Sloveniji, Srbiji, Crnoj Gori te Bosni i Hercegovini, u završnoj je fazi te će se uskoro znati ime novog vlasnika. Unatoč teškom gospodarskom okruženju iskazani interes potencijalnih ulagača pokazao je kako je Hypo SEE mreža, a posebno Hypo u Hrvatskoj, vrlo atraktivna akvizicija. Iako u Hypu nisu komentirali imena o kojima se u medijima spekuliralo, među možebitnim ulagačima spominjale su se velike međunarodne financijske institucije. Hypo banka u Hrvatskoj ima 71 poslovnicu, 282 bankomata te više od 400 tisuća aktivnih klijenata, a u skladu s procesom privatizacije tijekom 2013. provela je interno restrukturiranje i temeljito ‘očistila’ svoju bilancu. To je jednokratno utjecalo na prošlogodišnja poslovna ostvarenja, ali je banka istodobno postavila stabilne temelje za buduće poslovanje te ostvarenje razvojnih planova u 2014. i idućim godinama, što je vidljivo i iz pozitivnih poslovnih rezultata u ovoj godini.
Poboljšano poslovanje
Hypo Alpe-Adria- Bank je i u 2013. ostvarila pozitivan operativni rezultat koji je ključan pokazatelj stabilnog poslovanja. Tako je akvizirao 20 tisuća novih klijenata, od kojih 1730 malih i srednjih poduzetnika, plasirao više od 4,7 milijardi kuna na tržište - prosječno više od 17 milijuna kuna svakog dana na godišnjoj razini, a štednja građana iznosila je 1,68 milijardi eura. Pritom je Banka poboljšala i ostale ključne poslovne indikatore, poput omjera nenaplativih i djelomično naplativih plasmana, omjera kredita i depozita, te je poboljšala portfelj u svim segmentima. Uz to je s 31 posto Hypo zadržao najvišu stopu adekvatnosti kapitala od svih velikih banaka u Hrvatskoj i regiji, što je čak tri puta više od zakonski propisanog. Također, Hypo je jedna od rijetkih banaka koja je i u vrijeme recesije nastavila s ulaganjima te je samo u posljednjih nekoliko mjeseci otvorila tri poslovnice na atraktivnijim lokacijama u Rijeci i na zagrebačkom Cvjetnom trgu.
Inovativne usluge
U fokusu banke su unaprjeđenje poslovanja s građanstvom, poticanje poduzetništva, korporativnog i javnog sektora, s jasnim ciljem proširenja portfelja novim, modernim i inovativnim proizvodima i uslugama, posebno ‘e’ i ‘m’ banking uslugama koje izravno odgovaraju svakodnevnim potrebama njihovih klijenata. U današnjem poslovnom okružju nijedna banka nije konkurentna bez razvijenog mobilnog i internetskog bankarstva, što uostalom potvrđuje i njihov rast od 5000 novih ‘e’ i 6000 novih ‘m’ banking korisnika samo u prvoj polovini ove godine. Mobilno bankarstvo Hypo banke dostupno je za platforme Android, iOS i Blackberry, a uskoro i za uređaje Windows Mobile. Kontinuirano unaprjeđuju kvalitetu usluge i portfelja proizvoda te su posljednjih mjeseci predstavili nekoliko jedinstvenih proizvoda, poput ‘Hypo štednje unaprijed’ koja klijentima omogućuje da raspolažu cjelokupnim iznosom kamata već pri ugovaranju, a nedavno je i njihov HI-conservative proglašen dobitnikom ‘Top of the Funds’, nagrade za najbolji domaći obveznički fond u 2013.
Društveno odgovorni
Društveno odgovorno poslovanje oduvijek je bilo visoko na listi prioriteta te ga ne smatraju svojom obvezom, već pitanjem moralnog opredjeljenja i već više od 15 godina putem donacija, sponzorstava i suradnje s brojnim udrugama i ustanovama banka pomaže zajednicama diljem Hrvatske. U sklopu inicijative koju su pokrenuli hrvatski Crveni križ i Caritas te uz korporativni i veliki osobni angažman zaposlenika, Hypo je donirao milijun kuna za pomoć osobama pogođenima poplavama u Slavoniji, a svim klijentima koji žive u stradalim područjima banka je, na rok od 12 mjeseci, omogućila moratorij na sve vrste kredita u otplati, uključujući reprograme, te ih oslobodila naknade za provedbu moratorija i naknade za produljenje roka otplate. Za trajanja moratorija također se ne obračunavaju niti naplaćuju kamate na kredit, a banka je na sebe preuzela i podmirenje troškova ovjere dokumentacije kod javnog bilježnika te se odrekla svih naknada na uplate građana za pomoć poplavljenim područjima. To je samo posljednja u nizu inicijativa banke koja je u povodu obilježavanja desetogodišnjice poslovanja u Hrvatskoj imala 10 ciklusa donacija u 10 mjeseci za nadarene studente, osnovne škole, udruge osoba s posebnim potrebama, staračke domove, bolnice, vrtiće, civilne udruge te domove za nezbrinutu djecu, a prošle godine dodijeljena joj je godišnja nagrada ‘Johann Kohlhoffer‘ za filantropa godine Osječko-baranjske županije.
VELIKI PODACI - Financijski podaci i planovi
U prvih šest mjeseci ove godine Hypo Alpe-Adria-Bank d.d. ostvarila je pozitivan rezultat s 12,891 milijun kuna te se još jednom potvrdila kao peta najveća banka u Hrvatskoj s aktivom od 28,82 milijarde kuna i petim po veličini tržišnim udjelom od 7,20 posto. Proces privatizacije SEE mreže nije utjecao na svakodnevno operativno snažno poslovanje banke u Hrvatskoj, koja dobiva nove klijente, prikuplja štednju i nastavlja plasirati kredite. Zbog znatnog tržišnog udjela, razvijene mreže poslovnica, velike baze klijenata i lokalnog ‘know-howa’ Hypo se u Hrvatskoj pokazao zanimljivim ulagačima s korespondirajućim poslovnim strategijama i poslovnim planovima vezanima uz ovu regiju. Privatizacija bi trebala biti zaključena sljedećih mjeseci, kada će se saznati i ime novog vlasnika.
POSLOVANJE VRIJEDNO ISTICANJA
1. m-Hypo ostvario je 124-postotni rast broja korisnika mobilnog bankarstva u 2013. te privukao 6000 novih korisnika u sedam mjeseci 2014.
2. Top of the Funds 2013. - nagrada za HI-conservative kao najbolji domaći obveznički fond u 2013.
3. ‘Hypo štednja unaprijed’ - jedinstven proizvod na tržištu koji klijentima omogućuje da raspolažu cjelokupnim iznosom kamata već pri ugovaranju.
4. Jedna od rijetkih banaka koja je nastavila ulagati u svoju poslovnu mrežu te otvarati nove poslovnice i bankomate.
5. Najviša stopa adekvatnosti kapitala od svih banaka u Hrvatskoj najbolje je jamstvo stabilnosti i održivog razvoja Hypo banke.
SJEDIŠTE
Slavonska avenija 610000 Zagreb
telefon / phone :+385 1 603 0000telefaks / fax :+ 385 1 600 7000
e - adresa / e - mail :Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.www.hypo-alpe.adria.hr
UPRAVA
• Tea Martinčić, zamjenica predsjednika Uprave
• Brane Golubić, član• Joško Mihić, član• Slawomir Konias, član
NADZORNI ODBOR
• Dr. Alexander Picker, predsjednik Nadzornog odbora
DODATNE INFORMACIJE
pozivni centar/call centertelefon / phone : 0800 14 14e - adresa / e - mail :Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.http://www.hypo-alpe-adria.hr
Profil tvrtke na hrvatskom i engleskom jeziku možete pročitati u Liderovom posebnom izdanju na 180 stranica ‘500 najboljih‘