Poslovna scena
StoryEditor

Spremni smo preuzeti male prijevoznike jer sami neće preživjeti

26. Veljača 2015.

Predsjednik Uprave Ricarda Milan Vrdoljak kaže da su on i njegov poslovni partner Darko Rimac, koji je član Uprave, kao prst i nokat. Od početka, 1992., su zajedno, kada su u jednakom vlasništvu imali kvartovske dućane. Odustali su dolaskom velikih lanaca i okušali se u voćarstvu. Podignuli su prve nasade voćnjaka, a danas na 16 hektara imaju nasad jabuka i šljiva i to je biznis iz kojeg je 2013. počela proizvodnja sokova

No još 2001. shvatili su da voćarstvo nije biznis koji bi udovoljio njihovim ambicijama, pa su se okrenuli logistici, transportu i distribuciji. Mnogo su ulagali posljednjih godina, a akvizicijom Agrokorova Beljetransa postali su najveći cestovni prijevoznik u Hrvatskoj sa 185 tegljača i 40 manjih kamiona. Upravo ovih dana očekuju prvu od tri isporuke 50 novih tegljača. Intenzivna ulaganja i ambiciozan plan rasta od 500 kamiona i 500 milijuna kuna godišnjeg prometa povezani su s izvoznim ambicijama, jer Vrdoljak tvrdi da je ovakav prijevoznik dovoljno velik za domaće tržište.

Prijevoz je jedna od onih grana koje su najviše osjetile krizu. Jeste li mnogo vagali prije nego što ste ušli u investicije u krizi?

– Sigurno je da odluku nismo donijeli nepromišljeno. Iza nas je 16 godina predanog rada i prepoznatljivi rezultati. Nikada nismo razmišljali tako da stavimo sve na kocku zbog nekakve težnje za dokazivanjem. Uvijek su to bile odluke temeljene na analizama i vlastitim viđenjima, katkad uz određeni rizik, no poklopilo nam se.

Što predviđate nakon što kabotaža (zabrana prijevoza robe stranom autoprijevozniku između dva mjesta unutar neke države) prestane vrijediti za dvije godine? Hoće li se ona produljiti?

– Mislim da hoće jer Europa štiti sebe, iako to za sada ide u korist i naših malih prijevoznika jer kako druge zemlje nama nameću kabotažu, tako ni njihovi prijevoznici ne mogu raditi unutar Hrvatske. No bit će velikih problema. Prijevoznici koji imaju manje od 20 kamiona danas će veoma teško opstati, osim ako nisu naslonjeni na neku logističku kuću preko koje rade. U interesu nam je da se ukine jer će nam smetati kad budemo iskoračili van. Mnogo je veće tržište između Stuttgarta i Münchena nego između Zagreba i Osijeka.

Jesu li to vaše mete?

– Ciljamo na tvrtke koje imaju 20-ak kamiona. Već vodimo neke razgovore, ali u ovom trenutku ne mogu reći ništa više. To će se događati ove i iduće godine. Imamo i drugih investicija; primjerice, u informatiku voznog parka ulažemo više od milijun kuna.

Cijeli intervju pročitajte u novom broju Lidera

22. studeni 2024 18:04