Poslovna scena
StoryEditor

Uspostavili smo savršenu ravnotežu, polovina su naše uprave žene

14. Rujan 2015.

U informatičkoj industriji, poznato je, nema mnogo žena, a posebno je malo tvrtki u kojima čine trećinu zaposlenih. Jedna je takva u Hrvatskoj – Sedam IT među rijetkim je hrvatskim tvrtkama u čijoj je upravi pedeset posto žena, a jednako ih je toliko i na direktorskim mjestima.

Kako su žene osvojile tipično muški sektor i k tome visoke funkcije, razgovarali smo s Hanom Naoulo Bego, direktoricom Ljudskih potencijala u Sedam IT-u.

– Veoma smo ponosni na to što je u Upravi Sedam IT-a i na direktorskim položajima pedeset posto žena, a i na to da na razini tvrtke imamo gotovo trideset posto žena, što prati svjetske trendove. Te su brojke utemeljene u vrijednostima naše organizacijske kulture koja potiče sve raznolikosti, ne samo spolne, te vrednovanje kompetencija, radnog iskustva i usklađenosti s potrebama radnog mjesta. Propagiramo vrijednosti kao što su kvaliteta, suradnja, sloboda, odgovornost, povjerenje te inovativnost.

• Koliko je žena zaposleno u tvrtki i o kojim je zanimanjima riječ? Osim upravljačkih i voditeljskih, koje još poslove obavljaju žene u Sedam IT-u?

– U tvrtki je trenutačno zaposleno dvadeset žena, a imamo i tri studentice koje planiramo zaposliti nakon što diplomiraju. Riječ je o raznim položajima, od članice Uprave, direktorice triju sektora, konzultantice za CRM, inženjerki za pretprodajne aktivnosti, programskih inženjerki, sistemskih inženjerki do drugih specijalističkih mjesta. Kad je riječ o naobrazbi, imamo zaposlenice koje posjeduju međunarodno priznate certifikate kao što su CCIE, PMP i CIPD. Također imamo kolegicu koja je završila EMBA, kolegicu koja je završila gestalt-psihoterapiju, profesoricu ruskog i francuskog te sedam kolegica koje su završile fakultet tehničkog smjera – FER, FOI, PMF. Ta raznolikost na radnome mjestu obogaćuje i pridonosi njegovanju naših vrijednosti.

• Poslodavci radije zapošljavaju muškarce nego žene, a mnoge se žale i na pitanja o osobnom životu koja im se upućuju na razgovoru za posao. Odgovaraju li na takva pitanja i kandidatkinje koje se natječaju za posao u Sedam IT-u?

– Selekcijskom procesu posvećujemo mnogo pozornosti i svi kandidati prolaze jednak postupak. Pri njihovu odabiru važno nam je prethodno radno iskustvo, kvalifikacije s kojima dolaze i jesu li te kvalifikacije usklađene sa zahtjevima radnog mjesta koje tražimo te procjenjujemo hoće li se uklopiti u okolinu i tim u koji dolaze. Važno je spomenuti da pri odabiru kandidata ne radimo ni pozitivnu ni negativnu diskriminaciju, stoga ne postavljamo pitanja koja nisu u neposrednoj vezi s radnim mjestom. Tijekom selekcijskog procesa kandidatu omogućavamo da podijeli osobne informacije koje želi.  Usklađenosti privatnog i poslovnog života pridajemo mnogo pozornosti pa nudimo mogućnost fleksibilnog radnog vremena i povremenog rada kod kuće. Sve te mogućnosti iznesemo tijekom selekcijskog procesa pa kandidati koji su se prijavili za posao u našoj tvrtki mogu sami prepoznati odgovara li im takvo okružje za rad.

• Dajete li prednost mladim kandidatkinjama za posao na štetu starijih?

– Pri odabiru novih zaposlenika ponajprije gledamo usklađenost kompetencija i zahtjeva radnog mjesta. Na nekim je položajima iskustvo i više nego dobrodošlo. Mnoge studije pokazale su kako je raznovrsnost na poslu razlog uspjeha i da tvrtke sa spolnom i dobnom raznolikošću postižu bolje rezultate, što možemo samo potvrditi svojim iskustvom. Imamo zaposlene kolegice koje su još studentice, a imamo i kolegice koje su pred mirovinom, što nam daje sinergijske učinke mladosti i iskustva.

• Kako vaša tvrtka sudjeluje u uspostavljanju ravnoteže između osobnog i poslovnog života zaposlenika?

– Posebno se radujemo svakom novorođenčetu svojih zaposlenika, običavamo i proslaviti rođenje djeteta. Na sedamdeset zaposlenih imamo više od četrdesetero djece i očekujemo još nekoliko prinova. Ako djecu ne mogu ostaviti na čuvanje, nije neobično da ih zaposlenici dovedu na posao, čemu se jako veselimo. Omogućujemo im i da rade kod kuće, da imaju fleksibilno radno vrijeme te da uzmu slobodne dane zbog obiteljskih obveza. Pokrenuli  smo i sufinanciranje teretane te drugih aktivnosti koje mogu utjecati na smanjenje stupnja stresa. Imamo također nekoliko kolegica koje su na rodiljskom dopustu i koje same odlučuju o njegovu trajanju.  Ako žele raditi dok su na rodiljskom ili raditi skraćeno radno vrijeme nakon njega, dajemo im slobodu da organiziraju vrijeme kako im najbolje odgovara. U planu su i interne radionice za bolje suočavanje sa stresom, kojem je često uzrok nemogućnost usklađivanja poslovnog i privatnog života.

21. studeni 2024 13:16