Prijevoznici svih vrsta imaju razloga za zadovoljno trljati ruke - početak ove godine za njih više je nego dobar. Cestom, tračnicama, brodovima i avionima u prvom je kvartalu ove godine, kako izvještava Državni zavod za statistiku, prevezeno 15,3 milijuna putnika, što je 35,3 posto više nego u prvom lanjskom tromjesječu.
Porast u prijevozu putnika ostvaren je ucestovnome linijskom prijevozu autobusima, za 35,9 posto, a ostvarili su ga i hrvatski zračni prijevoznici, za 288,7 posto, te hrvatski brodari u pomorskome i obalnom prijevozu, za 17,3 posto.Željeznicom se, prema privremenim podacima, prevezlo 34,5 posto više putnika.
I dok se ovako visok rast broja putnika može objasniti u prvom redu jenjavanju pandemije te ukidanju strogih protupandemijskih mjera, što će reći da su se ljudi naprosto zaželjeli putovanja, prilično visok rast u segmentu prijevoza tereta svakako je rezultat posljedica preusmjeravanja tereta na razini Europe uslijed rata u Ukrajini, kao i poremećaja u globalnim dobavnim lancima.
Tako je u prvom kvartalu prevezeno ukupno 31,7 milijuna tona robe, što je rast od 13,6 posto u odnosu na isto lanjsko razdbolje. Porast u prijevozu robe ostvarili su željeznički prijevoznici, za 12,9 posto, prijevoznici teretnih vozila hrvatske registracije ( 16,2 posto) i hrvatski zračni prijevoznici ( 16,8 posto). U prijevozu robe na unutarnjim vodnim putovima brodovima svih zastava rast je iznosio 2,8 posto, a kod hrvatskih brodara u pomorskome i obalnom prijevozu 9,5 posto.
Cestovnim je prijevozom iz Hrvatske u druge zemlje u prvom kvartalu prevezeno više od 1,5 milijuna tona različite robe, što je rast od 23,3 posto. Taj je podatak važan jer potvrđuje da visok rast hrvatskog izvoza u prvom kvartalu (37,1 posto) nije samo rezultat inflacije i dramatičnog rasta cijena energenata, već da je prije svega riječ o stvarnom rastu obujma izvezene robe.
Obzirom na sva događanja i katastrofične procjene u vezi s opskrbom energenata, situacija nije tako crna ni u cjevovodnom transportu. U prva je tri mjeseca hrvatskim cjevovodima transportirana gotovo jednaka količina nafte kao i lani za to vrijeme, dok je transport plina, izražen u tonama, bio manji za blizu tri posto.