Na svoje putovanje, tvrtka Knauf Insulation iz Novog Marofa krenula je sada već davne 1980. godine. Sada, u zrelim 40-ima može se reći da je putovanje bilo iznad svega uzbudljivo, izazovno i prožeto velikim zadovoljstvom ostvarenim rezultatima. Poduzetnost, ekološka osviještenost, briga za čovjeka i pronalaženje inovativnih izolacijskih rješenja koja štede energiju i čuvaju okoliš, DNA su ove kompanije.
Od skromnog proizvodnog pogona na početku, izrasli su u ozbiljnu tvornicu specijaliziranu za proizvodnju tehničkih izolacija koje se prodaju na svim tržištima EU, ali i izvan nje te su jedan od većih izvoznika u državi. Među važnijim su gospodarskim čimbenicima u županiji, ne samo po ekonomskim parametrima nego i po društvenoj ulozi i potpori lokalnoj zajednici.
Temelj dobrog poslovanja počiva u ljudima koji su svih ovih godina stvarali i živjeli vrijednosti ove tvrtke. Knauf Insulation Hrvatska u Novom Marofu zapošljava više od 230 ljudi, imamo to na umu dok tražimo parkirno mjesto ispred njihovih pogona, a kamioni dolaze i odlaze iz te tvornice kao na traci. Dnevno između pedeset i šezdeset kamiona natovarenih materijalima za izolaciju proizvedenim upravo na ovom mjestu odlazi u Europu i svijet.
Svaki od ovih kamiona pravo su malo bogatstvo, ne zbog stvarne cijene izolacije koju prevozi, već zbog onog za što se ta izolacija koristi - za toplinsku, zvučnu i protupožarnu zaštitu kuća, zgrada i industrijskih postrojenja. Uštedu energije koju generira dobro izolirana zgrada ili neko industrijsko postrojenje, ogroman je doprinos energetskoj neovisnosti i održivosti, osobito danas kad svi govore o ruskom plinu, velikim strahovima da nećemo imati dovoljno energije i neizbježnoj činjenici kako moramo učiniti sve da tu energiju čuvamo i štedimo.
- Tvornica u Novom Marofu proizvodi kamenu mineralnu vunu, prvenstveno namijenjenu za izolaciju industrijskih i termo-tehničkih sustava poput elektrana, cjevovoda, kotlova i sl., ali i izolaciju danas toliko potrebnu kod gradnje i energetske obnove privatnih kuća, višestambenih zgrada te javnih zgrada poput škola, bolnica i vrtića. Gotovo da nema značajnijeg projekta gradnje i obnove u Hrvatskoj, a da nije referenca Knauf Insulationa. Ogroman je i broj obiteljskih kuća koje su svoju fasadu, potkrovlje, podove ili pregradne zidove izolirale mineralnom vunom proizvedenom kod nas - rekao je Stjepan Mršić, direktor tvrtke.
Knauf Insulation je dio svjetske Knauf grupe prisutne u cijelom svijetu s nekoliko stotina proizvodnih pogona i na desetke tisuća zaposlenih. Uz izvrsnu domaću prodaju, snažno su izvozno orijentirani, što govori i podatak da je od blizu 500 milijuna kuna prihoda u prošloj godini skoro 400 milijuna kuna ostvareno izvozom. Zbog visoke vrijednosti svojih proizvoda, izvoze u većinu Europskih zemalja pa su im glavna tržišta visokorazvijene zemlje poput Njemačke, Francuske, Švedske, Nizozemske i Italije. U Hrvatskoj posluju preko B2B modela te imaju poslovnu suradnju s preko 400 kupaca, partnera i dobavljača. Jedan su od većih korisnika prijevoznih usluga.
Također, kako im je jedna od poluga poslovanja održivost i razvoj lokalne zajednice, ističu da donacijama i sponzorstvima kontinuirano podržavaju rad brojnih udruga iz Novog Marofa i okolice. Pored toga, bitna im je i vlastita održivost koja se definira kroz razvoj poslovanja, pa su samo u prošloj godini investirali preko 70 milijuna kuna u širenje i modernizaciju proizvodnje, što je omogućilo nova zapošljavanja i dodatno podiglo održivost lokalne zajednice.
- Razvoj kompanije prate kontinuirana ulaganja zadnjih pet godina te nova zapošljavanja. Nemamo veliku fluktuaciju zaposlenih, ali kao što sam spomenuo, potrebno je uložiti dosta dodatnog napora da bi se privukli i doveli novi zaposlenici. Mi svoje zaposlenike stavljamo na prvo mjesto, tako da se pored prosječne plaće koja je u 2021. godini iznosila više od 9.000 kuna neto, radnicima isplaćuje i puni neoporezivi iznos naknade za godišnji odmor i božićnicu od 8.000 kuna neto, ukupno 5.000 kuna neto za topli obrok, bruto godišnju nagradu koja je definirana kolektivnim ugovorom, a čija visina ovisi o godišnjem rezultatu kompanije, puni iznos putnih troškova, dar za Uskrs, Svetog Nikolu i još puno toga.
Na primjer, pored regularnih nagrada, radnici mogu dobiti i nagradu za inicijativu koja je imala dobar utjecaj na sigurnost, kvalitetu ili troškove te nakon isteka 6 mjeseci od implementacije dobiti novčanu nagradu. Isto tako kada je tijekom 2019. krenuo veliki val iseljavanja u Njemačku, uveli smo i Program preporuke novih zaposlenika gdje naš radnik koji preporuči svog kolegu koji ostane raditi u kompaniji, nakon 6 mjeseci dobiva novčanu nagradu.
Kako primanja nisu jedini čimbenik zadovoljstva radnika, uza sve navedene naknade, kompanija brine o ostalim dobrobitima svojih zaposlenika. U skladu s tim, već nekoliko godina svojim zaposlenicima omogućujemo redoviti godišnji sistematski pregled, MultiSport kartice, kolektivne članarine u udrugama i slično. Pored toga, kontinuirano ulažemo u razvoj zaposlenika te kroz za naše programe razvijamo potencijale i potičemo izvrsnost. Smatramo da je ulaganje u radnike ključ uspjeha, jer zadovoljni i osviješteni radnici su najbolji ambasadori i promotori kompanije, zato kod nas i radnici u smjenama imaju svoj team-bulding kako bi se opustili i bolje povezali - dodaje Mršić.
U ugodnom razgovoru direktor nam je objasnio trenutno poslovanje, pogotovo u zadnje dvije tzv. COVID godine. Ističe da su vremena bila i ostala izazovna. Tako su im lani prihodi bili veći za 40 milijuna kuna nego 2020., ali im je dobit uslijed porasta cijena sirovina i energenata pala na 33 milijuna kuna. Najveći problem im je bio stalni rast cijena energenata i sirovina koje su u nekim kategorijama višestruko porasle. Prema grupnoj strategiji održivosti, sve su buduće investicije Knauf Insulationa usmjerene modernizaciji proizvodnje te maksimalnom smanjenju emisija CO2, tako da se u budućnosti planiraju daljnje investicije koje su usmjerene na minimalno korištenje fosilnih goriva i smanjenje emisija CO2 u proizvodnji.
- Izolacijski materijali imaju velik utjecaj na štednju energije i smanjenje emisija CO2. Treba znati da svaka tona proizvedene izolacije u našoj tvornici uštedi 500 puta više energije nego što je potrebno za njezinu proizvodnju, kako u kućanstvima, tako i u industriji, brodogradnji, klimatizaciji i svemu gdje se ugrađuju naši proizvodi – navodi Mršić te naglašava da se npr. kod jednog kilometra neizoliranog parovoda kroz koji prolazi 10 tona pare/sat, ugradnjom izolacije može uštedjeti 900m3 plina ili 10.000 kWh električne energije godišnje, a kod čega je povrat investicije u izolaciju već nakon jedne godine! Ogroman potencijal uštede je i u zgradarstvu: izolacijom fasade i krova kuće ili zgrade štedite i do 60% energije potrebne za grijanje i hlađenje u odnosu na neizoliran objekt.
Dodatno u ponudi naših održivih izolacijskih rješenja tržištu nudimo ‘Urbanscape‘ zelena rješenja za krovove, zidove i okoliš. Baza ovih zelenih sustava je kamena vuna u roli koja je bez veziva i netretirana koji je podloga za rast biljaka. Ovaj sustav ima svojstvo visokog zadržavanja vode, što daje prednost zelenim krovovima kroz manju potrebu za zalijevanjem i smanjeno otjecanje oborinskih voda i time rasterećenja postojećih vodovoda.
Također, Mršić ističe da su pioniri u uvođenju održivih tehnologija u kamenoj vuni jer su prva tvornica kamene mineralne vune u svijetu koja u proizvodnji gotovo isključivo koristi prirodno vezivo ECOSE®, bez dodanog fenol-formaldehida.
- Možemo reći da koristimo slične materijale koje se koriste u prehrambenoj industriji. Zahvaljujući ekološkom vezivu smanjen je utjecaj na okoliš, a kupcima osigurana prirodna izolacija od mineralne vune, dok je radnicima omogućeno bolje radno okruženje - nastavlja Mršić. Mali je problem što se povremeno određene komponente koje mirišu na karamelu osjete u okolici tvornice, a što nekim susjedima nije ugodno. Mi to nismo osjetili, ali kako nam je rečeno, u cilju bolje uklopljenosti u zajednicu, ove će godine pogon dobiti još jedan viši dimnjak kako bi se miris karamele raspršio u atmosferi, a ne oko kuća.
Dok tvrtka nastavlja s proizvodnjom i misijom da svojim izolacijskim rješenjima probudi svijest o dobrobitima toplinske, zvučne i protupožarne izolacije u zgradarstvu i industriji, mi propuštamo još jedan kamion, ulazimo u auto i upućujemo se prema Ludbregu.
► Kompletnu reportažu o poslovnoj sceni Varaždinske županije možete pročitati u novom digitalnom ili tiskanom izdanju Lidera