Konferencije i edukacije
StoryEditor

Marin Škufca (Liburnia pomorska agencija): Pojačanje aktivnosti očekujem u zadnjem ovogodišnjem kvartalu, a normalizaciju iduće godine

19. Lipanj 2023.
Marin Škufcafoto Dražen Lapić
Anketa među članovima Liderovog Kluba izvoznika (5.)

U moru proturječnih makroekonomskih informacija i prognoza ekonomskih analitičara za ovu godinu željeli smo barem donekle rasčistiti kakva je stvarna poslovna situacija ‘na terenu‘ te kakvi su signali za ostatak godine. Pitali smo čelne ljude kompanija koje su članovi Liderova Kluba izvoznika je li im ova godina jednako stresna kao prošla ili primjećuju da se situacija na tržištu smiruje, koji su recentni trendovi u njihovoj branši i kako im se prilagođavaju, koji su im ključni izazovi poslovanja te kakvi im signali dolaze s njihovih izvoznih tržišta.

Danas objavljujemo odgovore Marina Škufce, predsjednika Uprave Liburnia pomorske agencije:

Prošla godina je u pomorskom transportu bila mnogo dinamičnija, dok u kopnenom transportu vidimo blagi rast ove godine. Općenito je smanjena aktivnost u logistici, kao rezultat smanjenja industrijske aktivnosti u EU. Iako su vozarine prošle godine bile znatno više skladišta su se punila iznad potrebe te je zbog toga sada potražnja smanjena. Očito je disrupcija dobavnih lanaca djelovala na pojačanu nabavu roba.

Imamo situaciju da su naši izvoznici proizveli robu, ali kupci je nisu spremni prihvatit te smo na čekanju. Očekujem pojačanje aktivnosti u zadnjem kvartalu 2023., a normalizaciju poslovanja u 2024. godini. Tržište SAD-a je u snažnom porastu zadnje dvije godine, ali ćemo vidjeti kako će trenutačna geopolitička situacija odrediti trendove.

Prošle godine smo svi shvatili koliko je nedostatak kapaciteta problematičan za održavanje opskrbnih lanaca. Ove godine imamo znatno smanjenu potražnju, što se vidi i u znatnom padu vozarina, međutim dugoročno ostaje problem nedostatka kapaciteta, pogotovo u pomorskom transportu. Osim toga, tranzicija u zeleno stvara veliki pritisak te vidimo da banke kod kreditiranja novih investicija već naveliko gledaju koliko su investicije  ‘zelene’ što je dosta zabrinjavajuće s obzirom da u našem segmentu teških tereta još uvijek nema proizvoda koji se mogu stvrstati u zelene, kao npr. električni tegljači.

Kroz razna udruženja jako puno radimo da državnim institucijama skrenemo pozornost na nelogičnosti, ili na razliku u praksi s obzirom na EU. Prereguliranost, te porezna politika nam nimalo ne pomažu da budemo konkurentni. Država mora shvatiti da radimo na jedinstvenom tržištu EU, te da moramo pojačati konkurentnost na razini EU. Inflacijom je došlo i do značajnog porasta troška radne snage, dok je poslovna aktivnost u smanjenju.  

Marin Škufca također će sudjelovati na panelu ‘Izazovi logistike‘ u sklopu Liderove konferencije ‘PAMETNI ZNAJU ČEMU SLUŽI IZVOZ‘ koja će se održati 4. srpnja u Kraš Auditoriumu. Više o programu i govornicima dostupno je na web stranici. Broj mjesta je ograničen stoga osigurajte svoje mjesto na vrijeme!

22. studeni 2024 03:37