Konferencijske vijesti
StoryEditor

Uspjeh je putovanje u kojem se stvara vrijednost

05. Svibanj 2016.

[gallery columns="5" ids="220637,220638,220639,220640,220641"]

U nastavku Liderove konferencije Kako uspjeti – Crni labud u plavom oceanu, o tome kako se održati i uspjeti govorila je Irena Jolić Šimović, Studio 5 consulting, koja je godinama bila članica Uprave HT-e, te obavljala niz odgovornih funkcija.

- Prvo bih htjela reći što je uspjeh – to je proces i rezultat predanog rada i fokusa, a ne događa se preko noći – kaže Jolić Šimović na početku izlaganja na konferenciji.

Želimo li naše djelovanje podijeliti na platforme - prva bi bila zona komfora u kojem se izuzetno cijeni izvjesnost i prihvaća manje. U drugoj zoni ne postoji strah od nepoznatog i rizik je dio poslovnog koncepta. U njoj nije ugodno, ali se događaju velike stvari jer svoj puni potencijal možemo ostvariti u izazovnim situacijama koje su izvan zone komfora.

- Uspjeh se sastoji od inspiracije, ideje, rada na projektu i - tako stalno. Ako smo dovoljno uporni i imamo jaku snagu volje, logično je da će projekt uspjeti. Ključni element uspjeha u 90 posto slučajeva je u predanosti i fokusu, a 10 posto inspiracija i ideja. Uspjeh je putovanje u kojem se stvara vrijednost – završila je svoje izlaganje Jolić Šimović.

Kako i kad tražiti investiciju, bila je tema izlaganja Josipe Majić, osnivačice tvrtke IG Guardian, koja proizvodi uređaje za prikupljanje i analizu biometrijskih podataka, i izumiteljica Teddy the Guardiana.

- Ova tema se kod nas često mistificira. U početku nismo znali koji mehanizam stoji iza investicije, a to je - prodaja udjela vaše tvrtke. Kvalitetan proizvod je tvrtka koja ima stabilan i održiv model jer je danas konkurencija jača nego ikad – kaže Majić ističući da je prije dvije godine, kad je u Londonu pregovarala s investitorima, mislila da je jedini problem kapital.

- Shvatili smo da je to tek početak otkrivanja problema, tako da najveći problem nije početni kapital, nego stabilan, održiv proizvod – kaže Majić ističući da je najveća prepreka za posao produkt-market fit, te da treba poraditi na temeljima kojima će se doći do cilja.

- Kapitala uvijek ima, ali kvalitetnih tvrtki nema. Investicija je gorivo i alat kojim dolazite do cilja i ovisi želite li putovati do njega pomoću fondova rizičnog kapitala koji žele povrat uloženog za deset i više puta u vrlo kratkom vremenu, od tri do pet godina ili želite investicije poslovnih anđela koji daju više prostora i s kojima više komunicirate. Zadnja opcija je razvijati posao kroz vlastite prihode. Treba znati - gdje idete, kojom brzinom i koje poteze povući – kaže Majić poručujući da treba biti iskren i definirati što je prava motivacija vas i vašeg tima jer će se lakše proći kroz teške poslovne trenutke.

Investicija nije krajnji cilj, umjesto toga treba se fokusirati na razvoj proizvoda i tvrtke koje bi svatko htio kupiti.

22. studeni 2024 17:27