S namjerom da privuče raznovrsniji i kadar s poslovnim 'backgroundom' koji nužno nije marketinški, američka digitalna i PR agencija Lewis odlučila se, umjesto na kvalifikacije, usredotočiti na karakter kandidata. Prošlog su tjedna tako otvorili natječaj za posao, ali potencijalne kandidate zamolili da ne šalju svoje životopise već da radije s agencijom podijele što je to što oni žele biti.
Agencija, čiji su klijenti neki veliki igrači poput Adobea ili bareMineralsa i koja broji preko 500 zaposlenika u 24 ureda diljem SAD-a, Europe i Azije, ovim se potezom nada da će privući mlade, zanimljive i motivirane talente (bez obzira na struku), ali i pružiti svojevrstan otpor The Great Resignationu ili trendu Velikih ostavki koji nije zaobišao ni marketinšku industriju.
Nova inicijativa
Naime, Lewis je tu odluku da 'životopise pošalju u penziju' donio nakon što su, zajedno s inicijativom UN-a HeForShe, proveli studiju o stavovima generacije Z u vezi s njihovom poslovnim dijelom života. Pokazalo se da bi ih samo 20 posto radilo za kompaniju s kojom ne dijele iste vrijednosti, a gotovo polovica (47 posto) bi podržala pozitivnu diskriminaciju: od dva kandidata s istim kvalifikacijama, prednost bi dali onome koji je više, kako to u Americi vole reći - 'diverse'.
Budući da petina globalne radne snage trenutno ima između 15 i 24 godine, u agenciji Lewis, kako prenosi magazin The Drum, smatraju da je sada važnije no ikad prilagoditi se željama i potrebama te demografske skupine. Osim toga, istraživanje je pokazalo da je pandemija povećala nejednakost posebno kad su u pitanju žene, ali i potaknula, posebno mlađe, pripadnike generacije iscrpljene Zoomom da naprave neku ozbiljniju promjenu u životu.
Budući da promjenu posla smatraju najlakše izvedivom (generacija Z je posebno hrabra kad je riječ o promjeni karijere), polovica ispitanih želi promijeniti radno mjestu u sljedećih godinu dana. U Lewisu vjeruju da je fokus na to što ti mladi ljudi doista jesu i što žele postati, najbolji način da se njih motivira, a agenciju učini privlačnim mjestom za razvoj karijere.
Izgledno je da Lewis neće biti jedina kompanija koja je odlučila promijeniti perspektivu i regrutirati nove zaposlenike 'bez životopisa'. Pokazalo se, naime, da plaća, titula i lokacija više nisu dovoljno bitne stavke u 'novom normalnom' te da sve više zaposlenika ne želi tratiti vrijeme na poslove koji ih ne ispunjavaju, ne inspiriraju i ne doprinose njihovom osobnom rastu. Zapošljavanje u novoj eri i to posebno pripadnika generacije Z definitivno traži da se životopis pošalje u mirovinu.