U sklopu priprema za 26. Karlovačke dane piva, koji će se održati od 24. kolovoza do 2. rujna, predsjednik Uprave Karlovačke pivovare Alexander Gerschbacher i direktor Sektora lanca opskrbe Zvonimir Nemet predstavili su Karlovačko festivalsko pivo, koje će se samo kao točeno pivo prodavati u sklopu te pivarske manifestacije.
Osnova Festivalskog piva je Karlovačko pivo, a veći postotak ekstrakta osnovne sladovine daje mu izraženiju zlatno-crvenu boju, bogatiji okus, te 5,3 posto udjela alkohola. Time je postignuto pivo ‘jakog tijela‘, izraženije punoće okusa i boje, i koje je primjereno uz tradicijsku gastronomsku ponudu kontinentalne hrvatske kuhinje iz pet regija. Iako će ove godine na Karlovačkim danima piva biti znatno izraženije prisustvo i drugih pivovara, Nemet kaže da Festivalsko pivo nije direktan odgovor na izazov konkurencije, već da je ono plod nastojanja zadovoljenja posjetitelja i doprinos stvaranju dobre festivalske atmosfere.
Iako je želja Karlovačke pivovare, kazao je Alexander Gerschbacher, da Festivalsko pivo, pogotovu u ovo krizno vrijeme bude po primjerenoj cijeni, vjerojatno nešto iznad 10 kuna, ali to se pitanje tek treba usuglasiti s organizatorima i nositeljima ugostiteljske ponude. Na pitanje hoće li u potrošnji na Danima piva pića iz kategorije radlera imati isti udio kao i na ukupnom pivarskom tržištu, gdje je njihov udio oko 10 posto, Gerschbacher je kazao da očekuje ipak nešto veći ukupni udio ‘pravih‘, alkoholno jačih piva.
Uspoređujući tržišna kretanja u većim gradovima u Hrvatskoj, Gerschbacher je kazao da je tijekom ove godine, nakon prošlogodišneg rasta, pivarsko tržište opet u padu. Za prošlogodišnji iznenađujući preokret i uzlet na pivarskom tržištu, podsjeća Gerschbacher, u velikoj je mjeri bilo zaslužno lansiranje i stvaranje, sad se već može reći, nove kategorije ‘radler‘, mješavine piva s voćnim sokovima. Iako se „radler“ Karlovačke pivovare, ove godine pojačan i grejpovim okusom, pokazao tržišno još boljim, to ipak u ukupnoj pivskoj ponudi, čak ni u ekstremno vrućim uvjetima, nije bilo dovoljno da spriječi lagani pad pivarskog tržišta. Radler grejp, kaže Gerschbacher, u kratko je vrijeme uzeo oko trećine ukupne radler ponude, a zbog veće gorčine bolje je prihvaćen od tradicionalnih ljubitelja piva nego radler s limunovim sokom.
- Radler je sad zapravo postao sinonim za tu novonastalu kategoriju pića na bazi piva i voćno soka. U Hrvatskoj je s radlerom bio specifičan slučaj, s obzirom da je to naš registrirani zaštitni žig. U početku bili smo spremni boriti se i sudski za zaštitu tog imena, ali s obzirom na veliku popularnost i prihvaćenost toga naziva, koji su preuzele i ostale pivovare, kao i uvoz takvih pića iz drugih zemalja EU-a, shvatili smo da je radler postao oznaka kategorije i zato to čak sad doživljavamo kao priznanje za uvođenje naziva i stvaranje te kategorije pića. To je slično slučaju Sonyja i njegovog prenosivog kasetofona nazvanog Walkman, koji se kasnije kao općeniti naziv te vrste uređaja nametnuo na tržištu, bez obzira na stvarnog proizvođača samog uređaja - kaže Gerschbacher.
Istovremeno s popularizacijom, u kategoriji ‘radlera‘, dodaje Gerschbacher, zamjetna je ponuda različite razine kvalitete, no, kupci su već dovoljno educirani da razlikuju i preferiraju kvalitetu, a ne samo cijenu, a to je za za proizvođače na kraju i pravi izazov. Istovremeno, takva poplava raznih „radlera“ ima i pozitivan, singergijski efekt za sve proizvođače, smatra Gerschbacher, jer tako čitava „radler“ kategorija dobiva na tržišnoj snazi.