Kad pogledate rang-listu najprodavanijih marki u Njemačkoj, među prvih su pet tri i pol brenda koja pripadaju premium segmentu. Zašto tri i pol? Zato što je Volkswagen, koji je uvjerljivo najtraženiji automobil na njemačkom tržištu, napola premium brend, odnosno cjenovno je iznad izravne konkrencije, a opet nije potpuno svrstan među premiume jer u kući postoji Audi koji je ipak kategoriziran iznad njega.
Međutim, osim Volkswagena na drugome je mjestu prema prodaji Mercedes, treći je Audi, a četvrti BMW. Tek je na petome mjestu takozvani generalist, odnosno proizvođač automobila za široke mase; riječ je o Opelu.
Biti u svakom segmentu
U Hrvatskoj, ako izuzmemo da je kao u Njemačkoj Volkswagen na čelnome mjestu, Mercedes, Audi, BMW nisu u prvih deset najtraženijih marki, ali vrijedi istaknuti kako njihov udio na tržištu polako, ali sigurno raste. Takav trend porasta potražnje za premium brendovima vlada gotovo svagdje u svijetu. Znači li to da je odjednom čovječanstvo postalo ekstremno bogato, odnosno da je velika kriza sada daleko iza nas i da je počeo život u blagostanju? Stanje baš nije tako bajno kao što se čini i zapravo postoje drugi razlozi zbog kojih premium brendovi tako nezaustavljivo rastu. Glavni je taj što je sada njihova paleta proizvoda kudikamo veća negoli je bila prije nekoliko godina, da ne spominjemo prije dvadesetak.
Praktično, ali skuplje
Ako uzmemo primjer Mercedesa, ne tako davno u ponudi su bile C, E, S i SL-klasa te eventualne varijacije na temu, odnosno izvedbe coupé i kabriolet. Danas samo Mercedes u portfelju ima 26 različitih modela i pokriva sve prodajne segmente, što nekoć ni približno nije bio slučaj. Sve počinje od gradskog Smarta pa male A-klase, manjeg obiteljskog vozila B-klase itd. Posebna su priča SUV-ovi i crossoveri – u njima će do kraja godine Mercedes imati predstavnika u svakom segmentu.
Ništa drukčije nije kod BMW-a, naprotiv. Nekadašnju trojku, peticu i sedmicu danas su dopunili modeli serije 1, zatim prvi prednji pogon, obiteljska serija 2 pa četvorka, koja je zapravo serija 3 coupé, te serija 6. Posebna su priča modeli oznake X, koje je tržište vrlo dobro prihvtilo. Riječ je o SUV-ovima, i to utemeljenima na modelima serije 1, 4 i 5. Međutim, prava revolucija svakako su i električni i3 te sportski električni i8, koji je tražen poput suhog zlata; za njih su angažirani dodatni kapaciteti kako bi se povećala proizvodnja. Audi također pokriva sve automobilske segmente, od najmanjeg A1 do supersportskoga R8. Treba naglasiti i da je tvrtka već nekoliko godina najtraženiji premium brend na našem tržištu.
Upravo ta disperzija modela omogućila je znatno proširenje ponude i povećanje prodaje. Kupci uvijek vole biti vlasnici up-proizvoda, bilo da je riječ o najmanjem segmentu bilo o luksuznim krstaricama poput S-klase. Tako su, primjerice, vlasnici i vozači Smarta vrlo često dobro situirani ljudi. Taj im je model praktično rješenje, ali opet žele da se vidi kako je riječ o premium proizvodu. A to se može očitovati u cijeni višoj od izravne konkurencije.
Dizajn, tehnologija, sigurnost
Osim u Europi rast premium brendova vidljiv je u Aziji, u kojoj je sve više bogatih stanovnika. Doduše, malo je bezobrazno bogatih koji od automobila traže i dobivaju čistu perverziju. Slično je stanje na Bliskom istoku, gdje se i voze svi najskuplji modeli koji se mogu pronaći na svjetskom tržištu. Taj trend rasta premium brendova może se sigurno očekivati i u idućim godinama. S obzirom na to da su pokrili sve segmente, premiumi danas privlače šaroliko društvo kupaca, od stvarnih bogataša do ljubitelja stila. A proizvođači tu svoju ekskluzivnost znaju naplatiti. Premium vozila uvijek nude osebujan dizajn, najnapredniju tehnologiju te najveću sigurnost. Upravo to kupci žele u svojem automobilu jer on je u većini svjetskih država više od pukoga prijevoznog sredstva – riječ je o pravoj strasti.