Volvo XC90 prvi je put svjetlost dana ugledao još 2002. U automobilskom svijetu, u kojem se nove generacije vozila smjenjuju svakih šest do sedam godina, to je neobično dugo.
Osim toga što se jedno vrijeme sjajno prodavao, odgađanju dolaska druge generacije kumovale su i Volvove peripetije s nekadašnjim vlasnikom Fordom, samostalan ‘život’ pa recesija koja je oslabila tržište automobila te, napokon, izbjegavanje bankrota prodajom većinskog udjela u tvrtki Kinezima. Upravo su oni utukli ‘keš’ u tvrtku pa je novi XC90 donekle prilagođen njihovu tržištu.
Supersigurni paket
Volvo tvrdi da mu je nova platforma SPA omogućila stvaranje prvoga beskompromisnog SUV-a na svijetu jer je dobio agilnost mnogo manjeg automobila i vrhunsku prostranost. Novi XC90 pokreće nekoliko izvedbi nove obitelji Drive-E dvolitrenih četverocilindarskih dizelaša i benzinaca, a svi oni redom nude nesvakidašnji spoj performansi i niske potrošnje. Vrhunska opcija Twin Engine kombinira dvolitreni četverocilindarski benzinac s kompresorom i turbopunjačem te električni motor, a sve daje visoku izlaznu snagu od 400-tinjak KS, ali i emisiju ugljikova dioksida od samo 60 g/km. Novi XC90 nudi najopsežniji i tehnološki najsofisticiraniji standardni sigurnosni paket dostupan u automobilskoj industriji koji uključuje i potpuno nove tehnologije - zaštitu od slijetanja s ceste i automatsko kočenje na raskrižjima. U slučaju slijetanja s ceste novi Volvo XC90 otkriva šta se događa i zateže sigurnosne pojasove na prednjim sjedalima kako bi zadržao putnike u sigurnu položaju.
Konzola kao tablet
Kako bi se spriječile ozljede kralježnice, apsorbira se energija između sjedala i okvira za sjedala s jastučićima tako što se upiju vertikalne sile koje mogu nastati kad automobil dotakne tvrdu podlogu izvan ceste. Volvo XC90 prvi je automobil na svijetu s tehnologijom automatskoga kočenja koja djeluje na raskrižjima kad automobil izleti pred vozilo koje nailazi. To se često događa na prometnim gradskim raskrižjima, ali i na autocestama na kojima su veća ograničenja brzine. Interijer Volva XC90 najluksuzniji je interijer te marke svih vremena. Najvažniji je element središnja konzola u stilu velikoga tableta s velikim ekranom osjetljivim na dodir, srcem novoga kontrolnog sustava kompatibilnog s iOS uređajima, odnosno Appleovom tehnologijom CarPlay. Sve to Šveđani će nuditi po početnoj cijeni od 62.456 eura.