Hrvatska
StoryEditor

Berislav Marszalek: Ulaganje od pola milijuna eura Entriju otvara veliku poslovnu priliku

13. Travanj 2021.
Berislav Marszalek
Platformi za prodaju ulaznica za razne događaje lani se nije dobro pisalo jer je njezina djelatnost teško pogođena pandemijom i zatvaranjima. No Entrio je napravio zaokret u poslovanju i početkom ove godine uspio zatvoriti investiciju Fil Rouge Capitala, što će mu osigurati širenje po međunarodnim tržištima

Nakon rekordne poslovne 2019. godine, Berislav Marszalek, vlasnik platforme za posredovanje u prodaji ulaznica Entrio, očekivao je da će 2020. prema prihodima biti još bolja. Potvrđeni projekti, brojni novi kulturni i zabavni događaji na vidiku i mnogo novih poslovnih prilika obećavali su iznimnu godinu. No s kronakrizom sve je krenulo nizbrdo te je ostvaren pad prihoda od 60 posto (što je čak bolje od većine u industriji događaja, koja bilježi prosječan pad veći od 90 posto). Ipak, Marszalek ističe da im je 2020. zapravo donijela najveću poslovnu priliku od osnivanja Entrija prije deset godina, zato što su se odlučili na zaokret u poslovanju, veliku investiciju i mogućnost Entrijeva širenja na svjetsko tržište. Sada mu se čini da će se prošla godina pokazati najvažnijom godinom za Entrijevu budućnost: početkom ove godine zatvorili su ulaganje rizičnoga kapitala hrvatskog Fil Rouge Capitala vrijedno 500.000 eura s ciljem širenja Entrija na nova međunarodna tržišta.

Sjedište tvrtke je u Zagrebu, podružnicu ima u Sloveniji i surađuje sa 600 klijenata, odnosno, organizatora iz cijele regije i šire. Više od 80 posto prodaje ostvaruje digitalnim kanalima, putem weba, a ostatak preko partnerskih prodajnih mjesta, njih više od 300 u Hrvatskoj i Sloveniji.

Prodaje ulaznice za više od tisuću događaja na godinu. Primjerice, odradio je i 'Reboot Develop Red', veliku gejmersku konferenciju u Kanadi, događaje u Nizozemskoj i Njemačkoj te mnoge u Srbiji i Crnoj Gori.

Virtualno i hibridno

Kada je sve stalo, Marszalek je vrlo brzo shvatio da je jedini logičan razvoj situacije eksplozija virtualnih događaja, za koje će se kupovati virtualne ulaznice.

Uvidio je da će se gledanje, odnosno livestreaming, dotad u pravilu besplatan za gledatelje, pretvoriti u kompleksnije i ekskluzivne virtualne formate koji će se naplaćivati. Odlučio je stoga nadograditi Entrijevu platformu, kako bi kupcima i organizatorima mogli ponuditi ne samo prodaju i kupnju ulaznica, nego i potpunu realizaciju livestreaming i interaktivnih digitalnih događaja.

– Virtualni su događaji došli i više nikada neće nestati. Hibridni događaji, koji spajaju posjetitelje na licu mjesta i virtualne gledatelje u cijelom svijetu, budućnost su industrije događaja, a Entrio će biti u središtu te velike promjene. Težište razvoja bit će upravo hibridni događaji, unaprjeđenje iskustva za kupce ulaznica, osiguravanje novih izvora prihoda za organizatore, optimizacija prodajnih rezultata i analitički alati za događaje, novi i zabavni načini za povezivanje virtualnih i fizičkih sudionika događaja, novi načini plaćanja… Godina 2020. bila je najzahtjevnija, najstresnija i najizazovnija godina u mojoj karijeri i karijeri mojih kolega. Lani smo radili više nego ikad dosad: od razvojnog tima koji je danonoćno razvijao i nadograđivao platformu, preko prodajnog tima koji je komunicirao s klijentima te educirao tržište i radio na prihvaćanju novih formata, do tima za korisničku podršku i financija koji su imali neopisivog posla u povratu novca za tisuće ulaznica za otkazane i odgođene događaje. U svega mjesec dana imali smo prvi prototip gotov i napravili smo prvi pilot-event s ekipom iz Lajnap Comedyja. Dio gledatelja priključio se interaktivno sa svojom kamerom i mikrofonom, a drugi je šou pratio pasivno. Dojmovi su bili odlični, pa smo razvoj nastavili punom parom. Do jeseni smo imali spremnu punokrvnu platformu za virtualne i hibridne događaje na kojoj je moguć veliki koncert od 10.000 ljudi, ali i mali interaktivni nastup u standup-komediji, kao i video na zahtjev – iznosi Marszalek.

Brza prilagodba

Do veljače ostvarili su više od 100 raznih virtualnih i hibridnih događaja u Hrvatskoj i Sloveniji, poput velikih koncerata, malih predstava, zahtjevnih konferencija i kreativnih festivala, uz odlične reakcije gledatelja i organizatora. Tako je Entrio u zadnjih nekoliko mjeseci omogućio prave virtualne spektakle: hibridni koncert Massima u Lisinskom uz druženje s fanovima nakon koncerta, najveći regionalni virtualni koncerta Magnifica u Ljubljani, VR festival 'Remote', koncert Gorana Bareta u 360 stupnjeva, koncert Josipe Lisac, 'Digital Takeover 24 sata' ili konferenciju 'Wire' Europske komisije.

Marszalek kaže da su razvili jedinstvenu, moćnu i zaokruženu digitalnu platformu za prodaju ulaznica i registraciju posjetitelja te analitiku i upravljanje prodajom i posjetiteljima, za sve fizičke, hibridne i virtualne događaje.

– Nakon što smo u Hrvatskoj i regiji postigli velike rezultate i izbrusili platformu, krajnje je vrijeme da i svijetu pokažemo kako hibridni događaji trebaju izgledati te počnemo širiti poslovanje u Europu, ali i cijelom svijetu. Entrijeva najveća prednost je upravo fleksibilna i moćna softverska platforma koja na jednom mjestu omogućava organizatoru događaja unos, pokretanje prodaje, praćenje, analitiku, upravljanje posjetiteljima i u konačnici realizaciju svih virtualnih, hibridnih i fizičkih događaja. Sve to u nekoliko klikova. Osim toga, omogućujemo i registraciju posjetitelja na mjestu događaja, tisak akreditacija putem našeg modula za konferencije, self-service kiosk za registraciju i instantni ispis akreditacija, beskontaktno plaćanje pametnim narukvicama za festivale, ciljane marketinške kampanje i konzalting. Upravo radimo na tehničkoj pripremi platforme za međunarodno tržište, na redizajnu korisničkog sučelja te edukacijskim materijalima za organizatore iz cijelog svijeta – napominje Marszalek.

Počeci na studiju

Trenutačno imaju sedam stalno zaposlenih u uredu u Zagrebu, tri stalna vanjska suradnika u Hrvatskoj i dvoje u Sloveniji, a broj djelatnika nisu smanjivali tijekom krizne 2020. Sada traže pet zaposlenika za mjesto tehnološkog direktora, senior PHP developera, grafičkog dizajnera, financijskog menadžera i business developera (jobs.entrio.hr).

Plaće se kreću od 5500 do 9000 kuna, no nekima od novih upravljačkih mjesta koja sada traže plaća će biti i viša od 12.000 kuna. Krizu su prebrodili tako što su dobivali potpore za očuvanje radnih mjesta od 4000 kuna za sve zaposlenike te su dobili kredit HAMAG BICRO-a za očuvanje likvidnosti od 100.000 eura.

– Projekt Entrio počeo je još u studentskim danima, kao ideja tri prijatelja da moderniziraju i unaprijede kupnju i korištenje ulaznica za događaje. Počeli smo s konceptom mobilne ulaznice te uklanjanjem papirnatih ulaznica iz upotrebe. Tijekom 2011. razvijali smo prototip aplikacije, a na ljeto smo se prijavili i pobijedili na natjecanju Business Plan Competition u organizaciji eStudenta i Hrvatske mreže poslovnih anđela (CRANE). Pobjeda nam je donijela 210.000 kuna te smo odmah na jesen otvorili tvrtku, zaposlili prvog programera i krenuli u poduzetničke vode na surovom hrvatskom tržištu. Iste godine, ubrzo nakon osnivanja, dvojica kolega nastavila su karijere u drugim smjerovima, a ja sam se posvetio vođenju tvrtke. Uslijedilo je nekoliko izazovnih godina pozicioniranja na tržištu, jer je naša platforma stigla na još nespremno hrvatsko tržište. Ubrzo smo uveli plaćanje bankovnom uplatom i 2013. započeli suradnju s prvim partnerskim prodajnim mjestima. Tada je počeo ozbiljniji rast, započeli smo suradnju s nekim od najvećih festivala poput 'Outlooka', 'Dimensionsa', 'EXIT-a', 'SeaStara', 'INmusica', 'Ferragosta' i 'Fresh Islanda'. Preporukama smo dobivali sve više klijenata, među ostalim, odradili smo i dvije najveće izložbe u povijesti Hrvatske: 'Remek-djela iz Muzeja Picasso, Pariz' u Klovićevim dvorima i izložbu Nikole Tesle u HDLU – opisuje Marszalek.

Prepreke poslovanju

Postali su, naglasio je, vodeća platforma za prodaju karata u Hrvatskoj, skoro isključivo organskim rastom te reinvestiranjem kompletne zarade. Crowdfunding, pak, kampanjom u 2018. na estonskoj platformi Funderbeam prikupili su 135.000 eura, što su uložili u otvaranje slovenskog tržišta, osnaženje razvojnog tima te ubrzanje softverskog razvoja platforme.

Kao predsjednik Odbora za evente udruge Glas poduzetnika Marszalek tvrdi da je ta udruga najbolja stvar koja se dogodila hrvatskom društvu od osnivanja države i da je prva nepolitička, dobrovoljna i nezavisna udruga poslodavaca. Za hrvatske boljke poput birokratizacije, loše percepcije poduzetnika, korumpiranosti, promjenjive porezne politike i izostanka gospodarske strategije kaže da usporavaju poslovanje i otežavaju strana ulaganja.

21. studeni 2024 20:38