Hrvatska
StoryEditor

Headhunteri otkrivaju kakve kvalitete se traže na čelnim pozicijama tvrtki

18. Kolovoz 2021.
Aleksandar Zemunić (Selectio), Darija Jakovljević (Dekra zapošljavanje) i Zoran Lazukić (Profil grupa)

Vatreni obruč ovio se oko upravljačkih struktura koje pod pritiskom sve zahtjevnijih prohtjeva dioničara, dionika i kupaca te adrenalinskih vožnji na robnim i financijskim tržištima sve češće ispadaju iz stroja. U prvoj polovini godine bilo je već pedesetak promjena na vrhu u hrvatskim tvrtkama koje ostvaruju veći prihod od sto milijuna kuna, što je cjelogodišnji broj takvih promjena u 2019. godini. Slijedom tih trendova, sve je veća jagma za izvršnim direktorima i ostalim rukovodećim kadrovima. Provjerili smo kod headhuntera kakvi se profili kod tih čelnih pozicija danas najviše traže.

– Za kandidate na bilo kojoj poziciji, a pogotovo na poziciji izvršnog direktora važni su njegovo iskustvo, vještine kao i osobne karakteristike. Na potonje se posebno obraća pozornost jer i odlično iskustvo i odlične vještine ne znače ništa ako nema barem minimalne 'kemije' između budućih suradnika. Obično kažemo da bez takva odnosa poslovni brak ne traje dugo – napominje Zoran Lazukić, savjetnik za ljudske resurse i partner u slovenskoj, hrvatskoj i srbijanskoj podružnici Profil grupe, čija je uža specijalnost potraga za izvršnim i menadžerskim kadrovima.

Kako bi potrajao što dulje na obostrano zadovoljstvo, zaručnički prsten u tom poslovnom braku dobivaju samo oni s impresivnim mirazom. Poželjno blago koje novi potencijalni šefovi nose sa sobom i u sebi razlikuje se ovisno o industrijama, izazovima koji ih čekaju, kulturi organizacije i načinu na koji se njome upravljalo. Stoga dotadašnji dobri rezultati unutar ciljane industrije ne stavljaju automatski kandidata u košaru za favorite.

No, Aleksandar Zemunić, direktor grupacije specijalizirane za savjetovanje o ljudskim resursima i potragu za kadrovima SELECTIO, navodi nekoliko klijentima važnih značajki koje kandidate svrstavaju među favorite. To su:

  • veliko iskustvo (često u istoj industriji) na rukovodećim pozicijama i dokazani rezultati,
  • temeljito razumijevanje poslovnog ciklusa i financija organizacije,
  • opća fleksibilnost za rad u brzom i promjenjivom poslovnom okružju,
  • izvrsne komunikacijske i liderske vještine s dokazanom sposobnošću upravljanja ljudima,
  • izražene numeričke i analitičke vještine,
  • snažne komunikacijske i prezentacijske vještine,
  • visoka fokusiranost na poslovna postignuća.

Tom dugačkom popisu kvaliteta Darija Jakovljević, izvršna direktorica DEKRA zapošljavanja, dodaje spremnost na preuzimanje osobne odgovornosti za ciljeve i lojalnost poslodavcu, veliko stručno iskustvo iz određenog područja, ugled na tržištu na planu osobnog integriteta i 'dobar glas' u pogledu liderskih vještina. To ne čudi s obzirom na to da je employer branding udlaga bez koje danas nema zdrava radnog okružja, a time ni učinkovita privlačenja najboljih talenata.

U svakom slučaju valja biti razuman, bajkovite težnje za ulovom übermenscha sasvim su u redu dok postoji svijest da su u bazenu kandidata dostupni ipak samo ljudi

Više o tome kako uloviti savršenog izvršnog direktora pročitajte u novom broju tiskanog i digitalnog Lidera.

22. studeni 2024 04:15